  • Data: 2005-02-12 08:11:09
    Temat: Re: Czy moge jezdzic ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Feb 2005, Black Peter wrote:

    > + krzaku napisał(a):
    > + > Mam pytanko.Mam polskie ubezpiecznie na samochod ktory ma niemieckie blachy
    > + > (celne) z data ktora wyszla juz w pazdzierniku tamtego roku.. i mam wazny
    > + > przeglad na rok .Czy moge jezdzic tym samochodem?
    [...]
    > + NTG

    IMO TG. Jak najbardziej.

    Przed wejściem do Unii powodem iż nie było wolno jeździć samochodem
    "na obcych blachach" były przepisy podatkowocelne: samochodem czyjegoś
    wujka w Francji mógł jeździć po Polsce szwagier (bądź obca osoba)
    będąca np. obywatelem Ukraniny. Ale Polak NIE MÓGŁ - dopóki nie zostały
    uiszczone cła i podatki "od przywozu auta".
    Taka "druga kategoria obywateli".

    Zeznaję iż nie wiem jak jest "na dziś" wobec państw UE: cła nie
    ma ale PODATKI (akcyza, pomijając fakt iż zaskarżona) zostały !

    Skoro powiadasz że NTG - czy gwarantujesz iż *wszystkie* przepisy
    podatkowe skutkujące *faktycznymi* zakazami poruszania się przez
    obywatela Polski samochodem nie zarejestrowanym i nie opodatkowanym
    w kraju zostały uchylone ?
    Odpowiedź "tak" będzie TG więc pytanie nie było NTG ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)