    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy fakture za srodek trawaly wpisac do KPiR?
    Date: Tue, 16 Sep 2003 14:47:50 +0200

    Użytkownik Adamski napisał:

    > Nie masz ewidencji zakupu ST dla celow VAT bo nie masz ST w stosunku do
    > ktorych odliczyles VAT?
    > Czy sa moze inne powody posiadania jednego rejestru zakupow?

    No tak. Zerojedynkowiec...

    Adasiu, na ogół rejestr zakupów jest jeden, tylko są w nim rózne
    kolumny. Weźmniej do raczki standartowe książeczke z napisem "rejestr
    zakupów VAT" która mozna nabyc w każdej przyskarbowej księgarni.
    Tak to na ogół wygląda. Jest JEDEN. Jedna książeczla w której mieści sie
    wszystko.
    Jednak tabela ktora dostarcza nam wymaganych informacji, jedna baza danych.

    Jak dla mnie okreslenie "zakupy" obejmuje wszystkie zakupy, i Śt i inne
    i służące sprzedaży popdatkowanej i mieszanej a więc rejestr zakupu
    obejmuje wszystki co zostało kupione i z czego będziemy odliczali VAT i
    o ile da sie na jego podstawie poprawnie wypełnić deklarację VAT to
    niczego więcej nam nie trzeba.

    Ale może jak ktos lubi to sobie zakłada osobne rejestry na wszystko.
    Jak sie ma dużo miejsca w szafie na papierzyska to sobie mozna nawet
    osobne rejestry dla faktur na różowym papierze i osobne dla tych na
    białym pozakładac, byle z tego dało sie potem sklecic deklaracje VAT.

    Tak samo jak jedna jest księga podatkowa a jednak w ramach tej jednej
    księgi dzielimi przychody i koszty na rózne grupy.

    Maddy nie prowadząca nigdy w swej karierze osobnych rejestrów dla Śt i
    osobnych dla innych zakupów, o dzieleniu na kolory nie wspominając a
    jednak co chwila ma kontrole VATowskie i jeszcze zyje...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl