  • 1. Data: 2003-09-15 19:12:25
    Temat: Czy fakture za srodek trawaly wpisac do KPiR?
    Od: "Michal Mi" <m...@o...pl>

    CZesc
    Rozpoczalem wlasnie DG (KPiR,VAT).
    Zakupilem pierwszy Srodek Trwaly i mam problem ...
    Czy wprowadzic ta fakture do KPiR ? Wydaje mi sie ze nie.
    Bo tam wprowadza sie amortyzacje.
    Poki co wpisalem do Rejestru zakupow VAT i Ewidencji ST.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    pozdr
    Mi

    P.S. Jesli jednak okazalo by sie, ze mam to wprowadzic to KPiR to do ktorej
    kolumny?

  • 2. Data: 2003-09-15 23:18:54
    Temat: Re: Czy fakture za srodek trawaly wpisac do KPiR?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, Michal Mi wrote:

    >+ CZesc
    >+ Rozpoczalem wlasnie DG (KPiR,VAT).
    >+ Zakupilem pierwszy Srodek Trwaly i mam problem ...
    >+ Czy wprowadzic ta fakture do KPiR ? Wydaje mi sie ze nie.

    Dobrze ci się wydaje :)

    >+ Bo tam wprowadza sie amortyzacje.
    >+ Poki co wpisalem do Rejestru zakupow VAT i Ewidencji ST.

    ...i bardzo dobrze.
    Na podstawie EŚT ratę amortyzacji wprowadzasz do KPiR.
    Dyskusja nt. "czy ma być DW czy nie" już była :)
    Moim zdaniem - EŚT jest samodzielnym dowodem księgowym
    i można księgować "pozycję EŚT" (i tak księguję).
    Są opinie przeciwne - wybierz sobie :), dyskusja
    leży pewnikiem ;) w googlu (wiesz co to za zwierz ?
    chodzi o *groups*.google :)).

    >+ P.S. Jesli jednak okazalo by sie,

    Nie grozi, IMHO :)

    >+ ze mam to wprowadzic to KPiR to do ktorej kolumny?

    ...a do której dasz amortyzację ? ;)
    I *od kiedy* ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-16 08:57:31
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Na podstawie EŚT ratę amortyzacji wprowadzasz do KPiR.
    > Dyskusja nt. "czy ma być DW czy nie" już była :)

    jakis link?
    szukalem, nie znalazlem...

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 4. Data: 2003-09-16 09:04:20
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > ...i bardzo dobrze.

    Ja bym wprowadzil do "rejestru zakupu VAT - srodki trwale", a nie zakupu
    pozostale.

    Adam

  • 5. Data: 2003-09-16 11:58:05
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > A, dobrze gada, jeśli ktoś ma ;) Ja mam *tylko* ewidencję
    > zakupu VAT :)

    Nie masz ewidencji zakupu ST dla celow VAT bo nie masz ST w stosunku do
    ktorych odliczyles VAT?
    Czy sa moze inne powody posiadania jednego rejestru zakupow?

    Adam

  • 6. Data: 2003-09-16 12:07:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 7. Data: 2003-09-16 12:09:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, bromden wrote:

    >+ > Na podstawie EŚT ratę amortyzacji wprowadzasz do KPiR.
    >+ > Dyskusja nt. "czy ma być DW czy nie" już była :)
    >+
    >+ jakis link?

    http://groups.google.com/groups?q=dw+amortyzacji+gro
    up%3A*.podatki+author%3Agotfryd&num=100&hl=pl&lr=&ie
    =UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&as_drrb=b

    Dwa trafienia:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&th=6a99a51be82
    a4904&rnum=1

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&th=61d7de6bcff
    2dcc3&rnum=2

    ...nie licząc tego (*tego*) wątku :)

    >+ szukalem, nie znalazlem...

    ...nie wierzę ;) !

    pozdrowienia :) Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-16 12:47:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adamski napisał:

    > Nie masz ewidencji zakupu ST dla celow VAT bo nie masz ST w stosunku do
    > ktorych odliczyles VAT?
    > Czy sa moze inne powody posiadania jednego rejestru zakupow?

    No tak. Zerojedynkowiec...

    Adasiu, na ogół rejestr zakupów jest jeden, tylko są w nim rózne
    kolumny. Weźmniej do raczki standartowe książeczke z napisem "rejestr
    zakupów VAT" która mozna nabyc w każdej przyskarbowej księgarni.
    Tak to na ogół wygląda. Jest JEDEN. Jedna książeczla w której mieści sie
    wszystko.
    Jednak tabela ktora dostarcza nam wymaganych informacji, jedna baza danych.

    Jak dla mnie okreslenie "zakupy" obejmuje wszystkie zakupy, i Śt i inne
    i służące sprzedaży popdatkowanej i mieszanej a więc rejestr zakupu
    obejmuje wszystki co zostało kupione i z czego będziemy odliczali VAT i
    o ile da sie na jego podstawie poprawnie wypełnić deklarację VAT to
    niczego więcej nam nie trzeba.

    Ale może jak ktos lubi to sobie zakłada osobne rejestry na wszystko.
    Jak sie ma dużo miejsca w szafie na papierzyska to sobie mozna nawet
    osobne rejestry dla faktur na różowym papierze i osobne dla tych na
    białym pozakładac, byle z tego dało sie potem sklecic deklaracje VAT.

    Tak samo jak jedna jest księga podatkowa a jednak w ramach tej jednej
    księgi dzielimi przychody i koszty na rózne grupy.

    Maddy nie prowadząca nigdy w swej karierze osobnych rejestrów dla Śt i
    osobnych dla innych zakupów, o dzieleniu na kolory nie wspominając a
    jednak co chwila ma kontrole VATowskie i jeszcze zyje...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-09-16 12:58:21
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > No tak. Zerojedynkowiec...

    Nie wiem czy mnie obrazasz czy nie.

> [...]
    > obejmuje wszystki co zostało kupione i z czego będziemy odliczali VAT i
    > o ile da sie na jego podstawie poprawnie wypełnić deklarację VAT to

    No zajrzalem i...
    Jest dosc obszerny i nie ma odzielonych zakupow ST i zakupow pozostalych.
    Oczywiscie mozesz sobie trzymac wszystko w jednym rejestrze, ale chyba nie
    sumujesz zakupow pozostalych z ST tylko robisz to na oddzielnej kartce czy
    jakos tam. Jest to oczywiscie sposob, ale nie zmienia to faktu, ze w danym
    miesiacu masz dwa rejestry vat w jednej "ksiazeczce". Zakupy pozostale i
    zakupy ST.

> [...]
    > osobne rejestry dla faktur na różowym papierze i osobne dla tych na
    > białym pozakładac, byle z tego dało sie potem sklecic deklaracje VAT.

    Ech te kobiety...;-) uszczypliwe do granic mozliwosci.

    > Tak samo jak jedna jest księga podatkowa a jednak w ramach tej jednej
    > księgi dzielimi przychody i koszty na rózne grupy.

    To co innego. Jest okreslony wzor i tyle.

    > Maddy nie prowadząca nigdy w swej karierze osobnych rejestrów dla Śt i
    > osobnych dla innych zakupów, o dzieleniu na kolory nie wspominając a
    > jednak co chwila ma kontrole VATowskie i jeszcze zyje...

    I zyczymy jej dalszego owocnego zycia w szcesciu i zdrowiu.

    Adam

  • 10. Data: 2003-09-16 13:21:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nie wiem czy mnie obrazasz czy nie.

    > No zajrzalem i...
    > Jest dosc obszerny i nie ma odzielonych zakupow ST i zakupow pozostalych.

    I pewnie jeszcze jest w nim podział na stawki VAT?

    Kup sobie jakiś pożądny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk