  • Data: 2006-06-06 11:15:55
    Temat: Re: Czy coś mi grozi?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jun 2006, Karol wrote:

    > Oczywiście że VATu nie odliczam na podst. rachunku.

    Najczęściej oznacza to że "mamy problem VAT z głowy" - acz nie
    zawsze (ten przypadek z proporcją zakupów :) który jednak najmu
    nie dotyczy - bo tylko towarów)
    Wskazywałem raczej w tę stronę: problem VAT mamy z głowy bo wykazana
    kwota brutto jest prawidłowa zaś prawo do odliczania VAT nie powstało,
    IMO choćby na głowie stanąć nie można się ewidencji przyczepić.

    > Chodziło mi raczej o możliwość podważenia poprawności wrzucenia
    > w koszty dokumentu, który jest wystawiony przez "oszusta".
    > To tak jak zarejestrowałbym zakup od firmy, która nie istnieje.

    Ale "ten" istnieje (jako firma), jak mniemam?
    No to idziemy dalej: zakładamy że MIAŁA być f-ra.
    Ale:
    - kwota netto miała prawo być w kosztach
    - prawo do odliczenia nie powstało z... braku faktury.
    A jak podatnik nie może odliczyć VATu to IMVHO może w koszty :)
    Czyli jak całość jest w KUP to jest na swoim miejscu.
    Źle gadam?

    Oczywiście to NIE znaczy, że w razie korekty przez najemcę nie trzeba
    korekty przyjąć - bo to będzie inny kfiatek.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)