eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu? › Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
  • Data: 2006-11-04 15:23:23
    Temat: Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Na pytanie:

    odpisałeś:

    > No ale w czym masz problem? (...) jedziesz do laski
    > i ona strzela 2 podpisy (pit i vat) i co więcej...
    > z przelewami podobnie jak z Zusem.

    nie chodzi o ilość (laska może podpisac nawet 1029 dokumentów, bez problemu,
    ona podpisze wszystko, nawet jeśli nie wie, o co chodzi).
    problemem jest TERMIN wypełniania dokumentacji (obieg dokumentów 4 dni)

    > Wypełniać KPiR nie trzeba chyba na bieżąco, starczy pod koniec
    > miesiąca, albo na początku następnego, byleby po kolei wpisać dokumenty,
    > żeby odpowiednio wyliczyc dochód, to samo z ewidencjam

    Niestety, w prawie podatkowym roi się od groźnych przepisów, takich jak:
    Art. 109. ustawy o VAT z 2004 roku:

    1. Podatnicy (...) są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży za dany dzień,
    nie później jednak niż przed dokonaniem sprzedaży w dniu następnym.

    2. W przypadku stwierdzenia, że podatnik nie prowadzi ewidencji, o której mowa
    w ust. 1, lub prowadzi ją w sposób nierzetelny, naczelnik urzędu skarbowego
    lub organ kontroli skarbowej określa wartość niezaewidencjonowanej sprzedaży
    w drodze oszacowania i ustala podatek przy zastosowaniu stawki 22%, bez pra-
    wa obniżenia kwoty podatku należnego, o którym mowa w art. 86.

    Rozporządzenie o książce przychodów i rozchodów § 8 pkt 4 z 2003 roku:

    4. Podatnicy korzystajacy ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, jeżeli
    nie prowadza odrebnej ewidencji sprzeda˝y, októrej mowa wart. 27 ust. 1 ustawy
    oVAT, moga wewidencji sprzeda˝y wodr´bnej kolumnie wykazywaç przychody
    podlegajace opodatkowaniu podatkiem od towarów i us?ug okreElone w art. 2
    ustawy o VAT oraz ?aczna kwot´ dziennej sprzeda˝y wynikajaca z faktur,
    nie póeniej jednak ni˝ przed dokonaniem sprzeda˝y w dniu nast´pnym.

    Moje pytanie dot. tego, co zrobić, żeby nie dostać mandatu za 2-3 dniowe
    opóźnienia w wypełnianiu dokumentacji podatkowej przez podatnika.

    pozdr
    Aleksander