    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co z tym zrobić ? - lewa faktura
    Date: Tue, 5 Jun 2007 09:49:17 +0200

    On Tue, 5 Jun 2007, szomiz wrote:

    > Jednak nie. parat skarbowy ma (przynajmniej oficjalnie) zintegrowany system
    > dzialajacy w WAN'ie

    Ja o prawnej stronie zagadnienia :)

    > Wladowanie w impreze administracji samorzadowej wymusilo by powstanie
    > koszmarka, ktorego nikt nie lubi, i ktory mialby spore szanse na wpadki jak
    > np. przy dowodach osobistych (wykupienie transmisji danych u operatora o
    > najmniejszym wowczas zasiegu...).

    > O VAT'ostwie podmiotu tez?

    Chyba nie :)
    Ale istotne jest, w którą stronę chce sie uzyskać dane: jak ktoś
    ma NIP a chce dostać numer wpisu do EDG to zdaje się na problem
    napotyka. Chyba że coś się zmieniło...

    > No i ta tajemnica skarbowa. W przypadku EU-NIP obowiazuje jakby /mniej/...

    Bo, moim zdaniem, jest to tak jak z powoływaniem się na ochronę danych
    osobowych: wykonawca przepisów patrzy sobie wybiórczo, i na wszelki
    wypadek mówi "ale ja tego Panu NIE MUSZĘ POWIEDZIEĆ", ukrywając się
    za tekstem "ochrona danych", świadomie lub nie.
    IMO brakuje jawnego nakazu ujawniania danych które są dostępne publicznie
    (w innym miejscu, w innym rejestrze).

    > I to akurat nie jest dobre rozwiazanie - kilka glupawych akcji urzednikow
    > opisanych przez media i faktycznie bedzie sie sprawdzac przedawce jednego
    > tuszu do drukarki. Skonczy sie nowym formularzem, ktory bedzie trzeba
    > wypelnic, zlozyc, pewnie oplacic i czekac miesiac na odpowiedz :/

    Znaczy ja nie mam nic przeciw tezie, że udostępnienie bazy internetem
    ma swoje plusy.

    > VAT, VAT, VAT...

    No tak, ale to faktycznie w US i nie ma związku z faktem prowadzenia
    DG :) w rozumieniu przepisów o ewidencji DG, czyli potocznie rozumianym.

    pzdr, Gotfryd