  • Data: 2004-11-09 11:17:44
    Temat: Re: Co to za koszt? (dla obeznanych z PK)
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11/9/2004 11:44 AM, Użytkownik Maddy napisał:

    > No miałam pierwszy pomysł taki wlaśne - bony jako materiały (w końcu
    > kupujemy je fizycznie i potem rozsyłamy, tak jak np. czapeczki,
    > breloczki czy nawet sprzęd audio i rowery). A prowizja mi podpada pod
    > usługi obce.
    > Ale mam jakies wewnetrzne opory ;-)
    > Chociaż w sumie masz rację. Towar to nie jest, żeby miało być wprost na
    > siódemkach i osobno w bilansie wyszczególnione, więc poza tym wszystko
    > jedno.

    "Materiały" może faktycznie pasują tak sobie. Nie następuje ich zużycie
    "w produkcji" tylko przekazanie dalej no ale w produkcie jaki "wytwarza"
    spółka zużycie materiałów odbywa się przez jego "obudowanie" np.
    wizerunkiem reklamowanej firmy i dopiero przekazanie tak "ulepszonego"
    materiału. Bla, bla bla...
    W każdym razie towar to nie jest bo przecież spółka nie handluje bonami.

    > Po prostu kwoty są spore i jakos walenie takich olbrzymich kosztów w
    > "pozostałe koszty rodzajowe" mi nie pasuje ideologicznie ;-)

    Ideologie bywają różne np. znam spółkę która w "pozostałe" księguje
    koszty (niemałe) wynajmu lokali użytkowych i koszty obsługi bankowej
    (też spore).
    ;-)

    > Bym sie sprzecząła co do niemożności umieszczenia na fakturze. Widywałam
    > juz faktury na licencje (na zdjęcia i rysunki) z obsługa prawna.
    > Licencje 'nie podlega' i obsługa na 22%. Kontrola z UKSu właśnie przez
    > to przejechała i nie miała zastrzeżeń ;-)

    No niby zakazu nie ma a Organy bywają tolerancyjne ;-)

    > Ale sama koncepcja kosztów wyłozonych jest sliska i absolutnie do mojej
    > sytuacji nie przystaje. ;-)

    Całkowicie nie przystaje.

    --
    gefragt