  • Data: 2004-11-09 10:44:03
    Temat: Re: Co to za koszt? (dla obeznanych z PK)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik du hast mich gefragt napisał:

> [...]
    > który sobie klient kupi. Nie wzbraniał bym się także przed zaliczeniem
    > tego do kosztów usług obcych no bo poprzez bon kupuję prawo zakupu
    > jakiegoś grata z oferty sklepu a prawa są teraz z punktu widzenia VAT
    > usługą. Można sobie wymyślić dowolne księgowanie bo tak naprawdę nikogo
    > to nie obchodzi gdzie wstawisz te koszty, za wyjątkiem GUSu, którego to
    > właściwie też guzik obchodzi. Mogło by to ewentualnie interesować zarząd
    > spółki jeżeli mają wdrożony system budżetowania, ale mam wrażenie, że w
    > branży reklamowej nie jest to specjalnie popularne. Koszty prowizji to

    No miałam pierwszy pomysł taki wlaśne - bony jako materiały (w końcu
    kupujemy je fizycznie i potem rozsyłamy, tak jak np. czapeczki,
    breloczki czy nawet sprzęd audio i rowery). A prowizja mi podpada pod
    usługi obce.
    Ale mam jakies wewnetrzne opory ;-)
    Chociaż w sumie masz rację. Towar to nie jest, żeby miało być wprost na
    siódemkach i osobno w bilansie wyszczególnione, więc poza tym wszystko
    jedno.
    Po prostu kwoty są spore i jakos walenie takich olbrzymich kosztów w
    "pozostałe koszty rodzajowe" mi nie pasuje ideologicznie ;-)

    > Jeszcze słówko nt. kosztów wyłożonych: IMO w tym wypadku są całkowicie
    > nieuzasadnione. To może być dobre w przypadku rozliczania kosztów
    > wspólnych przedsięwzięć. A propozycja uwzględnienia tego na fakturze VAT
    > jest w ogóle mocno grząska - nie ma takiej stawki jak "nie podlega", nie
    > ma możliwości wstawienia do faktury VAT czegoś co nie jest opodatkowane.

    Bym sie sprzecząła co do niemożności umieszczenia na fakturze. Widywałam
    juz faktury na licencje (na zdjęcia i rysunki) z obsługa prawna.
    Licencje 'nie podlega' i obsługa na 22%. Kontrola z UKSu właśnie przez
    to przejechała i nie miała zastrzeżeń ;-)

    Ale sama koncepcja kosztów wyłozonych jest sliska i absolutnie do mojej
    sytuacji nie przystaje. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl