  • Data: 2007-06-29 20:26:42
    Temat: Re: Co ma zrobić?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > Wybaczać, to domena bogów :-)

    Eee, patrząc na to co napisałeś poniżej to bogów aż nadto było przed Tobą w
    tym wątku ;-)

    > A poważnie: Pytający napisał, że samochód jest zarejestrowany na żonę. A
    > zatem stanowi jej osobny majątek.

    Ale skąd ten wniosek?

    > Mogła go dostać w spadku albo z jakiegoś innego powodu tak się stało.

    Ja tez mam samochód, który jest zarejestrowany na żonę i jak najbardziej
    jest on moja i zony współwłasnością, ponieważ został nabyty w trakcie
    trwania małżeństwa ze środków wspólnych.

    > nie jest rzeczą urzędnika dociekać, czemu tak jest.

    Owszem, ale o tym już Gotfryd napisał

    > nie stanowi on zatem ani własności, ani współwłasności [pytającego, a
    > tym samym nie ma on prawa do odliczenia.

    Na pierwszy rzut oka tak -- ja potrafię udowodnić, że jest inaczej, skoro
    urzędnik nie przyjmuje oświadczenia podatnika (takowe złożył podpisując
    PIT), i twierdzi, że jest inaczej... I znowu Gotfryd napisał co dalej

    > Co prawda pytający dodał, że to on ma samochód zarejestrowany na żonę. Ale
    > w takim razie musi doprowadzić stan prawny do faktycznego. Czyli
    > zarejestrować samochód na siebie lub na obydwoje małżonków.

    ?

    Czy to, że PoRD wymaga DR dla pojazdu, by móc poruszać sie nim po drogach
    publicznych, przesadza o tym, że pojazd ten dowód w ogóle musi mieć i, ze
    ulga należy sie tylko w związku z przewozem po drogach publicznych?

    I jeszcze od innej strony -- To ja kupiłem samochód dla celów prowadzonej
    jednoosobowej DG. Faktura została wystawiona na dane mojej firmy (gdzie tam
    dane żony wsadzić i na jakiej podstawie), pojazd wprowadzony do EŚT.
    Mówisz, ze ponieważ nie ma żony w DR, to żona nie jest współwłaścicielem?
    A na jakiej podstawie WK miałby wpisać moja zone w DR? Mojego oświadczenia?
    -- To wpadamy w pętlę oświadczeń. W czym lepsze jest oświadczenie
    urzędnikowi WK od oświadczenia urzędnikowi US? I dlaczego składnik majątku,
    dla którego (nie zawsze) wymagana jest jakaś rejestracja traktować inaczej
    niż majątek, dla którego taka rejestracja jest zbyteczna?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]