  • Data: 2006-10-25 10:03:06
    Temat: Re: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotrB. wrote:

    > a jeśli używam w działalności a kupiłem przed jej założeniem?

    Wtedy możesz (nie musisz) wprowadzić do EŚT. I amortyzować (w
    zależności od wartości jednorazowo lub w czasie). Nie ma możliwości
    wpisania czegoś kupionego przed DG do Ewidencji Wyposażenia. Nie są
    potrzebne żadne oświadczenia tylko wpis w EŚT. Jedynie w wypadku gdy
    nie możesz udowodnić ceny zakupu warto zrobić dodatkowy papierek:
    "Protokół wyceny własnej ŚT" zgodnie z ustawą wg cen z grudnia
    poprzedniego roku.

    > BTW. Kupuję kartę pamięci do aparatu foto używanego w DG
    > (wartość aparatu >1500zł) i wliczam ją sobie w koszty.
    > Czy ten aparat musi być wpisany do ewidencji środków trwałych?

    Możesz kupić na firmę kartę do "niefirmowego" aparatu i zaliczyć ten
    zakup w KUP. Zasada jest prosta musisz potrafić uzasadnić, że ta karta
    służy uzyskaniu przychodu. I przygotować sobie odpowiedź na pytanie
    kontroli: Czy robiąć tym aparatem "prywatne" (nie firmowe) zdjęcia
    korzysta pan z tej karty?