    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Date: Tue, 24 Oct 2006 11:14:56 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610240900060.3920@a64wrk...

> [...]
    > Na zdrowy rozum: powinno być jeśli jest *przeznaczony* dla ST.
    > Do wpisania może być przecież daleko.
    > Wpisu do EST dokonuje się po przekazaniu do użytkowania.
    > A kupować można np. elementy przeznaczone do wykonania ST bądź nabyć
    > usługę która do stworzenia ST będzie potrzebna.
    > Ale napisali na formularzu "zaliczonych".
    > Więc jeszcze nie zaliczonych (mimo że przeznaczonych na ST po zaliczeniu)
    > najwyraźniej nie.
    >
    > Ktoś ma jasność? Bo trzeba przyznać że *nie* napisali "ujętych
    > w ewidencji", może "zamiar uznania kiedyś za ST" jest "zaliczeniem"?

    jeszcze ze starej ustawy:

    Art.21 ust. 3.

    Podatnikom dokonującym sprzedaży towarów opodatkowanych wyłącznie stawką, o
    której mowa w art. 18 ust. 1, u których podatek naliczony jest wyższy od
    podatku należnego, przysługuje zwrot różnicy podatku z urzędu skarbowego w
    kwocie nie wyższej od kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów i
    usług, które na podstawie odrębnych przepisów zaliczane są przez podatnika
    do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających
    amortyzacji.

    Teraz z nowej:

    Art.87 ust.3

    Różnica podatku podlegająca zwrotowi w kwocie przekraczającej wartość
    podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów lub usług, które na
    podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do
    środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających
    amortyzacji

    w obydwu przypadkach pojawia się ten sam zwrot "zaliczane są"

    a teraz wyrok:

    III SA/Wa 2687/05

    Nie należy stosować zbyt zawężającej wykładni językowej przepisu art. 21
    ust. 3 VATU93 przyjmując, że jedynie faktyczne zaliczenie zakupionych
    towarów daje prawo do zwrotu bezpośredniego. W tym wypadku potencjalne
    zaliczenie wydatków inwestycyjnych do zbioru, który może podlegać
    amortyzacji dawało uprawnienie do zwrotu bezpośredniego.

    pozdrawiam