    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co jest ST dla deklaracji VAT-7
    Date: Tue, 24 Oct 2006 09:06:54 +0200

    On Mon, 23 Oct 2006, and wrote:

    > Sa na VAT-7 pola 44,45 do wpisania kwot do odliczenia podatku naliczonego
    > od rzeczy zaliczonych do ST. W zwiazku z tym moje pytanie:
    > Czy w ta rubryke wpisuje wartosci tylko wtedy gdy mam wpisany taki zakup
    > do EST? Czy jest tu stosowana inna zasada/przepis?

    Hm... a to ci kfiatek.
    Na zdrowy rozum: powinno być jeśli jest *przeznaczony* dla ST.
    Do wpisania może być przecież daleko.
    Wpisu do EST dokonuje się po przekazaniu do użytkowania.
    A kupować można np. elementy przeznaczone do wykonania ST bądź nabyć
    usługę która do stworzenia ST będzie potrzebna.
    Ale napisali na formularzu "zaliczonych".
    Więc jeszcze nie zaliczonych (mimo że przeznaczonych na ST po zaliczeniu)
    najwyraźniej nie.

    Ktoś ma jasność? Bo trzeba przyznać że *nie* napisali "ujętych
    w ewidencji", może "zamiar uznania kiedyś za ST" jest "zaliczeniem"?

    > Przyklad: Jezeli kupuje urzadzenie za 1300 zl i nie wpisuje go do zadnej
    > ewidencji i calosc wrzucam w koszt,

    Na jakiej podstawie "całość wrzucasz w koszt"?
    Zakładam iż:
    - zakup jest z VAT
    - podatnik ma prawo do odliczania

    pzdr, Gotfryd