    From: "Ewa" <e...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co dalej ?
    Date: Fri, 7 Feb 2003 15:23:30 +0100

    Proponowałabym kupiś tani program komputerowy obsługujacy ryczałt to byłoby
    Ci prościej. Urzadzenia księgowe, które musisz prowadzić to:
    1) Dla VAT - ewidencję zakupu/sprzedaży i w cyklach miesięcznych składac
    deklarację VAT do US, chyba że rozliczasz się kwartalnie.
    2) Dla celów podatku dochodowego - ewidencję przychodów - uwaga od tego roku
    obowiązuje nowy wzór,
    3) Zaliczkę na podatek dochodowy wpłacasz co miesiąc do US, bez żadnej
    deklaracji w wysokości wynikajacej ze sprzedazy w stawkach.
    4) ZUS - zgłoszenie płatnika na ZFA i jeśli nie zatrudniasz pracowników to
    do 10-go każdego miesiąca ZUS DRA - tylko zdrowotne jeśli jesteś zatrudniony
    na umowę o pracę.
    5) Druki ewidencji dostaniesz w każdym US lub sklepie z artykułami
    biurowymi, księgarni ....
    6) Nie odlicza się podatkowo żadnych kosztów, podatek płacisz od tego co
    sprzedaż i basta. Na koniec roku PIT-28 i 28A lub B.
    Nie wiem jaką działalnośc prowadzisz i co można byłoby więcej pomóc.
    Pozdrawiam - Ewa