  • Data: 2007-01-20 10:44:54
    Temat: Re: Chcę dostać NIP - lecz nie wiem nic
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Jan 2007, kroc wrote:

    > Mam jeszcze jedną niejasność - jeśli przez cały rok 'mój kapitał + to co
    > ewentualnie zarobię' nie przekroczy kwoty koło 3000PLN (to się chyba kwota
    > wolna od podatku zowie)

    Nie ma takiego pojęcia w ustawie :)
    W ustawie jest przepis o *niepłaceniu podatku* w wysokości ok. 530 zł
    i ów przepis dotyczy opodatkowania *wg skali*. Pojęcie "kwoty wolnej"
    nie jest prawidłowe (a co najmniej nieścisłe), prowadzi do takich
    nieporozumień jak piszesz.
    Jeśli opodatkowanie dochodów kapitałowych jest rozdzielne, a jak rozumiem
    jest, to zwolnienie "od niepłacenia" go nie dotyczy.

    > - także muszę składać tego PIT-a?

    ...a to też (i to niezależnie od tego że podatek wyjdzie!)

    pzdr, Gotfryd