  • Data: 2003-08-14 08:44:08
    Temat: Re: Brak FV, jest PZ
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Aug 2003, Alberta wrote:

    >+ Mam do rozwiazania taki problem:
    >+ dnia 15.07 przybyl do firmy towar wraz z FV proforma, ktora zawierala 6 pozycji.
    >+ Z tego przyszly jednak tylko 3 pozycje. Na magazyn wciagnieto te 3 pozycje jako
    >+ PZ z data 15.07.
    >+ Faktura wlasciwa za te 3 pozycje przyszla jednak dopiero 6.08. Czy moge odliczyc
    >+ VAT w sierpniu?

    ++++++++++
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego, o której mowa w ust. 1, następuje:

    1) nie wcześniej niż w rozliczeniu za miesiąc, w którym podatnik otrzymał
    fakturę albo dokument celny, i nie później niż w rozliczeniu za miesiąc
    następny, z zastrzeżeniem pkt 2-4,
    -----------

    *otrzymał fakturę*, chyba że tam widzisz coś innego ;) !

    >+ Obowiazek VAT powstaje z dniem wydania towaru

    A to są dwie sprawy:
    - kwestia że faktura miała być "do 7 dni" i do niej się nie odniosę
    bo nie mam dość wyobraźni czy i jak można *odbierającego* ugryźć
    - kwestia że fakt powstania obowiązku nie ma nic do prawa
    odliczenia - państwo przyznaje sobie prawo do
    kredytowania się twoimi pieniędzmi tylko dlatego że jeszcze
    nie miałaś faktury w lipcu :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)