  • Data: 2010-03-03 13:08:22
    Temat: Re: Bledny PIT11
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-03 13:59, badzio pisze:
    > Witam,
    >
    > zona otrzymala niepoprawnie wypelniony (zle policzone koszty) PIT11.
    > Zwrocila uwage pracodawcy, uzyskala odpowiedz 'tak, faktycznie, na
    > zeznaniu rocznym niech Pani wpisze sobie poprawne koszty, ktore
    > wylicze Pani na kartce ale nie dostanie Pani ode mnie korekty PIT11'.
    > Pytanie brzmi - czy pracodawca ma obowiazek dostarczyc pracownikowi
    > prawidlowy PIT11 a jesli tak, to na jakiej podstawie?

    Pracodawca ma obowiązek wystawić PIT-11 zgodnie z _rzeczywistością_ a
    nie z teorią. Jeżeli PIT jest zgodny z zapisami na karcie wynagrodzeń a
    różnica dotyczy np. zaniżonych kosztów uzyskania (bo liczył je błędnie)
    to oczywiście pracownik ma prawo skorygować je w rocznej deklaracji,
    pracodawca zaś nie może już nic poprawiać i rzeczywiście nie ma podstaw
    do wydania nowego dokumentu.

    --
    spp