  • Data: 2004-03-16 14:10:50
    Temat: Re: Bilans otwarcia - pomóżcie!
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki! Chyba tego mi własnie brakowało - majątek założycielski. Czy
    > wpisowe członków stowarzyszenia prowadzącego działalnosć
    > gospodarczą mogą być majątkiem? To wtedy te skłądki nie będą
    > przychodem?
    > I jeszcze jedno: czy w takim przypadku data BO to data wpłaty
    > pierwszej składki (bo dopiero z tych pieniędzy były dokonane opłaty
    > związane z wpisem do KRS)?
    > Z góry dziękuję za pomoc!

    Spółki kapitałowe mie posiadają czegoś takiego jak majątek
    założycielski.Osoby przwne są zupełnie odrębną jednostkoą MAJĄCĄ pełną
    OSOBOWOŚĆ PRAWNĄ. Ogólnie mówiąc Kapitał podstawowy = wpłaty udziałowców
    lub aport. Aktywa ZAWSZE są równe pasywom. Wpisowe członków stowarzyszenia
    odnoszone są bezpośrednio na kapitały własne i księgowane są po drugiej
    stronie na koncie kasy lub banku. Wpłaty NIE SĄ przychodem, art 12 ust 4 pkt
    4 updop.