  • Data: 2008-04-17 19:03:29
    Temat: Re: Auto (stare!) jako Ś.T. Jaka wartość początkowa?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Miałem sobie stare auto, jeździłem nim 2 lata. Po 2 latach eksploatacji
    > stwierdziłem, że skoro jest stare i trzeba inwestować w utrzymanie stanu
    > technicznego, to korzystnie by było wrzucić sobie takiego "w
    > amortyzację" - niech będzie środkiem "trwałym" ;-)
    > Skąd wezmę kwotę, od jakiej wyliczę pierwszy odpis amortyzacyjny?

    Z umowy darowizny, sprzedaży, faktury VAT itd. W ostateczności, jesli
    NAPRAWDĘ nie masz możliwosci ustalić prawdziwej ceny ceny nabycia (a myślę
    że jesteś w stanie), to własna wycena wg wymogów opisanych w ustawie. W
    przypadku starych aut korzystniej jest mieć papier - zazwyczaj wartośćtam
    jest wyższa niż aktualna :)

    Pamiętaj też, że auto w chwili wprowadzenia do EŚT powinno być sprawne i
    zdatne do użytku. Jego wpisanie i zaraz wrzucanie w koszty wydatków
    zwiazanych z remontem mogą (ale nie muszą) być zakwestionowane przez US.