  • Data: 2003-10-30 08:22:22
    Temat: Re: Auto ciężarowe czy nie ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Oct 2003, Jacek wrote:

    >+ Nieustraszony(a) niczym maki napisał(a):
    >+ > Witam
    >+ > Mam problem Urząd skarbowy zakwestionował moje odliczenia VAT za benzyne
    >+ > uwazając ze nie posiadam samochodu ciezorowego ktore ma w dow
    >+ > rejestracyjnym napisane ze jest ciezarowe, ma tzw "kratke"

    Primo: AFAIK z faktu "zarejestrowania jako ciężarowe" jeszcze
    nic nie wynika. Toleruje się (*toleruje* !) niezgodne z przepisami
    uznanie "za ciężarówkę" na podstawie wpisu, o ile był dokonany
    nim błąd w przepisach został wykryty.
    "Na dziś" ma być homologacja !

    >+ > jedak w US
    >+ > doczepili sie do tego ze auto waży 425 kg i w/g nich nie jest ono autam
    >+ > ciezarowym

    Tia... Ciekawe od kiedy "waga samochodu" wyznacza jego
    rodzaj :) Owszem, przpisy *różnie traktujące* samochody
    ciężarowe np. o masach <3,5t, <500 kg itp. to my znamy ;)

    >+ uwazajac za auto cież jest od 450 kg

    ...byłby koncept o co *może* chodzić, ale skąd to 450 kg to
    nijak mi nie wychodzi :(

    [...]
    >+ Mówiez że
    >+ waży 425kg? Toz to już anoreksja.
    >+ Posłuchaj dobrze co mówi US,bo jeśli to co Ty piszesz to obu
    >+ was trza dać na doszkolenie.

    Teoretyzując:
    +++++
    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    3a) paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu,
    wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub innych
    samochodów o dopuszczalnej ładowności do 500 kg,
    -----

    ...to nawet jak o ładowności myśleli, to w ostatnich 3 wersjach
    ustawy mam 500 kg.
    Rzeczywiście, ciekawe o co poszło...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)