  • Data: 2005-11-14 11:44:20
    Temat: Re: Aport - z czym to sie je???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Nov 2005 d...@o...pl wrote:

    > Witam.
    >
    > Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Obilo mi sie o uszy, ze
    > istnieje mozliwosc jednorazowego "wciagniecia" na firme np. komputera i
    > zaliczenie go w danym miesiacu w koszty. To wciagniecie to tytulowy aport.

    Chyba pomyliłeś spółkę z 1-sobową DG, nie ?

    > Na jakich zasadach mozna "wciagnac" na firme np. komputer ktory 2 lata temu
    > zakupiony byl
    > za powiedzmy 3000zl.? Czy mozna wciagnac i zaliczyc go w koszty na owe 3000zl?

    Ale nie wprost !
    Wiesz co to jest:
    - wprowadzenie do DG
    - środki trwałe
    - amortyzacja
    ?
    Bo jak nie, to albo sam te obowiązkowe 3000 postów (jak leci !) poczytasz
    żeby wiedziec o co pytać albo jednak doradcy spytasz...

    > Czy ta kwota
    > musi miec odniesienie do aktualnej wartosci sprzetu? A jezeli tak, to jak ta
    > kwote okreslic?

    "Każdy odpowiada za siebie".
    I doprawdy - jak nie poczytasz choćby z archiwum tej grupy kilkuset
    postów tudzież kilkudziesięciu stron www oraz SAM nie zajrzysz do
    ustaw... to będzie problem.
    Bo z zasady o poradę trudno - z grupowiczów większość nie ma
    uprawnień, a nawet jakby kto miał to tak "w ciemno" nie może
    za wiele napisać bo możesz wyciągnąć błędne wnioski.
    Są w ustawie zasady wyceny WP ST !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)