    From: czonek <c...@o...poczta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro - ciekawostka do analizy.
    Date: Tue, 07 Apr 2009 22:10:23 +0200

    Rafal M pisze:

    > O ile dobrze pamietam to taki konkurs z pytaniem jest konkursem
    > wiedzy, a nie gra losowa (hazardem) ;-)

    Jeżeli występuje wygrana (mówimy tu o WYGRANEJ a nie o NAGRODZIE w
    szkolnym konkursie recytatorskim) rzeczowa lub pieniężna to przestaje
    być konkursem wiedzy i staje sie jedną z rozrywek hazardowych, ustawa
    definiuje kilka rodzajów takich niewinnych rozrywek:
    1. loterie fantowe, w których uczestniczy się poprzez nabycie losu lub
    innego dowodu udziału w grze, a podmiot urządzający loterię oferuje
    wyłącznie wygrane rzeczowe;
    2. loterie promocyjne, w których uczestniczy się przez nabycie towaru
    (np w supermarketach), usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym
    samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający
    loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe
    3. loterie audioteksowe, w których uczestniczy się poprzez odpłatne
    połączenie telefoniczne

    wszystkie na podstawie zezwolenia i zatwierdzonego regulaminu