  • Data: 2015-12-22 12:29:22
    Temat: Re: Ale o co choooodzi?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.12.2015 o 10:18, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > chyba oberwałeś nisko przelatującym kwantyfikatorem Przecież napisał, że
    > *DLA VAT-owca*, a Ty dałeś jako kontrprzykład, który zgodnie z logika
    > nie obala
    >
    > a dla watowca - b wat przezroczysty,
    >
    > a ty ~a dla nieVATOWCA ~b vatnie jest przezroczysty - widzisz, że tu nie
    > obala tego stwierdzenia?

    No więc jeszcze raz, jak krowie na miedzy...

    Do 1 stycznia byłem Vatowcem. Dla ustalenia uwagi załóżmy, że
    wystawiałem faktury na 10 tysięcy brutto. Czyli miałem przychód
    8130,08zł netto.

    Od 1 stycznia wystawiam faktury na 10 tysięcy nie zawierające VAT, czyli
    mój przychód wynosi 10 tysięcy.

    Wniosek, jako VATowiec traciłem 1900zł na VAT. Gdyby twierdzenie kviata
    było prawdziwe, to zmiana z VAT dla nieVAT nie byłaby w żaden sposób
    odczuwalna, bo VAT dla Vatowca byłby przezroczysty, więc nie odczuwałbym
    nijak faktu, że go nie płacę.

    W związku z tym uważam twierdzenie, kviata za obalone. VAT dla VATowca
    stanowi obciążenie i nie jest przezroczysty, ale jest płaconym podatkiem
    i tyle.

    Oczywiście, im więcej vatu odliczonego ma dany przedsiębiorca, a mniej
    wartości dodanej własnej, tym mniejszy zysk na wyskoczeniu z VAT, a w
    pewnym momencie możliwe, że powrót do VAT będzie bardziej opłacalny.

    Pamiętaj, że moje twierdzenie nie brzmi ,,bez VAT się zawsze bardziej
    opłaca" tylko, że ,,to nie tak, że vatowiec się vatem nie przejmuje i mu
    on zwisa i powiewa", bo tak rozumiem ,,przezroczystość" sugerowaną przez
    kviata.