eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAdsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc! › Re: Adsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc!
  • Data: 2006-09-06 20:56:28
    Temat: Re: Adsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc!
    Od: "djmaro" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tez mam ta odpowiedz z google juz ich o to pytalem. zapytalem nawet
    dalej i dostalem odpowiedz:

    "Pytanie 2:
    Witam

    Dziekuje za odpowiedz. Niemniej problem jest nadal dosc powazny dla
    mnie.

    W adsense jestem zarejestrowany jako osoba fizyczna, ale mam
    działalność
    gospodarcza.

    W Ogólnopolskim Biurze Informacji podatkowej kazali mi wystawiac
    fakture VAT
    na platnika czyli na firme od której dostaje faktycznie przelew czyli
    firmy
    z Irlandii:
    BFS FINANCE LTD GILOG HOUSE EASTPOINT BUSINESS PARK FAIRVIEW DUBLIN 3
    IRELAND

    Problem polega na tym, ze wreszcie nie wiem czy jako firma jestem
    zgodnie z
    prawem polskim zobligowany do wystawienia faktury VAT za usluge a jesli
    tak
    to komu?

    Google w USA czy firmie która rozlicza transakcje (BFS FINANCE LTD).

    Jak sobei radza z tym inne firmy? Jedno jest pewne, ze stawka VAT jest
    NP.
    (Nie podlega) czy to w przypadku google USA czy BFS finance.

    Proszę o odpowiedz i ew. numer NIP unijny (bo tez go znalesc nie
    mogę) tej
    firmy z Irlandii.

    Pozdrawiam
    Marek"

    "odpowiedz 2:
    Witam Pana,

    Dziękuję za wiadomość.

    Pragnę Pana poinformować, że fakturę należy wystawić na firmę
    Google Inc.

    Jeśli chodzi o pytanie dotyczące faktu czy jest Pan zobligowany do
    wystawienia faktury Vat sugerowałabym bezpośredni kontakt z doradcą
    podatkowym lub Urzędem Skarbowym.

    My nie możemy zapewnić żadnych porad podatkowych.

    W przypadku dodatkowych pytań sugeruję, aby odwiedził Pan naszą
    stronę Wsparcia programu AdSense http://www.google.com/adsense_help .
    Jeśli nie znajdzie Pan na niej odpowiedzi na swoje pytanie, proszę o
    odpowiedź na tę wiadomość.

    Z poważaniem,

    Małgorzata
    Zespół Google AdSense"

    No to tez wlasnie, mam podobne watpliwosci a musze je rozwiac i to
    szybko bo wsztymane mam platnosci do czasu az sobie nie wyjasnie tej
    sprawy.

    Wiec CZY jest tu ktos bedacy AKTUALNIE w sytuacji, ze ma firme a
    przelew dostaje z IRLANDI?

    Co do kwot musza byc normalnie wypisane w zlotowkach tak jak przyszedl
    przelew, stawka VAT NP (nie podlega) i nie ma znaczenia czy platnik
    jedzie z UNI jak BFS Finance czy Google inc z USA.

    Co nei zmienia faktu, ze nadal nie wiem na kogo wystawic fakture!!!
    Jak to bedzie wygladac? wydrukuje bankowy dowod ze przeelew dostalem od
    BFS finance i wypisze fakture na Google inc. zepne wszystko i dam
    ksiegowosci? I co powie Urzad Skarbowy? Ze dostaje kase od jednego a
    wystawiam fakture na innego. Przecierz nie bede im tlumaczyl zaleznosci
    pomiedzy BFS i Google!

    A wiec jesli faktura ma byc na google to jaki oni maja cholerny NIP?!?
    to: EU372000041 ?! to jest NIP google?!

    I czy ja wypisujac fakture mam sie poslugiwac swoim nipem czy nipem
    unijnym z przedrostkiem PL?

    tyle pytan i nikogo madrego:)

    Ludziska wytezcie umysly jak to rozwiazac!