    From: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ABOLICJA 12 %
    Date: Mon, 30 Sep 2002 11:15:43 +0200

    > Ejże, a od kiedy??? Przecież zobowiązania podatkowe przedawniają się po
    > 5 latach. Czyżby zaszła jakaś istotna zmiana w przepisach, czy może

    Niestety nie jestem fachowcem z dziedziny, spawy znam z praktyki. Mój
    znajomy kupił mieszkanie. Zawezwał go US który zsumował PIT-y od początku
    świata, odjął od tego kwoty na utrzymanie obliczone wg. swoich tabelek i
    wyszło mu, ze zabrakło mu X pieniędzy do tego, co zapłacił za mieszkanie, i
    chcieli od tego podatek 75%.
    Facet na to: zarobiłem za granicą przed 1989 (tak zresztą było faktycznie)
    US: to prosze pokazać jakieś kwity bo nas to nie przekonuje
    F: to było 10 lat temu, nie przechowuje papierów tak długo
    US: Pana strata.

    Woził się z problemem strasznie długo, wreszcie wyłgał się jakimis dętymi
    darowiznami.

    Pouczające jest też:
    http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=1645&epo2105

    "To stronna winna wykazać (udowodnić) fakty, na które się powołuje!
    Wszczynając postępowanie, urząd miał najprawdopodobniej dowody wskazujące na
    ponoszenie przez Pana wydatków. Obecnie Pan musi udowodnić, iż posiadał na
    ich poniesienie stosowne środki, wywodzące się z dochodów już
    opodatkowanych, bądź wolnych od opodatkowania, powiększonych o zgromadzone
    oszczędności z lat ubiegłych"

    P.