eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki6 dniowy tydzien pracy, a urlop › Re: 6 dniowy tydzien pracy, a urlop
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 6 dniowy tydzien pracy, a urlop
    Date: Wed, 24 Jul 2002 10:26:13 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <3...@i...pl>
    References: <ahllnp$hmv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pf156.torun.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1027499305 13117 213.77.244.156 (24 Jul 2002 08:28:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Jul 2002 08:28:25 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl,en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:1.0rc1) Gecko/20020417
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:63435
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Kinga napisał:
    > Witam Mam nastepujaca watpliwosc: otoz Ustawa z dnia 26 czerwca
    > 1974 r KODEKS PRACY w Art. 154. Par. 2. mowi, ze "Za dni robocze
    > uważa się wszystkie dni, z wyjątkiem niedziel oraz świąt
    > określonych w odrębnych przepisach. Par. 3. Dni wolnych od pracy,
    > wynikających z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy,
    > nie wlicza się do urlopu.". Co w sytuacji jesli u mnie w firmie
    > soboty sa pracujace. Jak ja powinnam rozliczac urlop z
    > pracownikami?
    Pierwsza sprawa - na jakiej podstawie soboty są robocze? Czy zamiast
    tego jest inny dzień wolny w tygodniu lub w 3-miesiecznym okresie
    rozliczeniowym wychodzi średnio 5 dni roboczych w miesiącu (np. w
    jednym tygoniu 6 w drugim 4) czy też tydzień ma po prostu 6 dni
    roboczych?
    To pierwsze jest dopuszczalne, to drugie - absolutnie nie.
    Praca w soboty w drugim przypadku jest pracą w godzinach nadliczbowych
    (100% dodatku do wynagrodzenia).
    Pracownikowi nie możesz "potrącić" więcej niż 5 dni urlopu na tydzień.
    A jeżeli w tygodniu był dzien ustawowo wolny od pracy inny niz
    niedziela (jakies święto) to ten dzien równiez nie liczy się do urlopu.

    Tak, wiem, zaraz rozlegną się krzyki, że jak tak mozna, że jest
    recesja, że przeciez nie można zamknąc firmy w sobotę, że koszty pracy....
    Może i przepisy są niewygodne, ale takie są.
    Nie mówię że 6-dniowy tydzien pracy jest niemoralny, ale że niezgodny
    z obowiązującymi przepisami.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1