  • Data: 2006-03-21 09:56:53
    Temat: Re: 50% KUP a rodzaj umowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Mar 2006 r...@w...pl wrote:

    > Ale zapomniałem napisać o czymś istotnym - od sprzedaży jednostowej
    > programu Jest naliczany vat (22%). Dzieje się to nad moją głową, a
    > do mnie trafia już cząstka sumy netto. Więc chyba stosuje się tu
    > zasada unikania podwójnego opodatkowania?

    Nie, to jest ogólna zasada dotycząca VAT - kiedyś już ujęta tak:
    "VAT płacą ci co są z VATu zwolnieni".
    Jak by to paradoksalnie nie brzmiało - tak właśnie jest.
    Bo oni VATu nie *naliczają*, dlatego go *płacą* (przy zakupach).
    Więc jak w łańcuszku "sprzedam-kupię" będą kilka razy występować
    ogniwa zwolnione z VATu to ten VAT trzeba będzie odprowadzić kilka
    razy!
    To powoduje, że na zwolnienie mogą sobie pozwolić wyłącznie "mali"
    będący krańcowym ogniwem łańcucha produkcji, którzy z jednej
    ze stron mają *wyłącznie* zwolnionych klientów lub dostawców
    (np. sprzedają wyłącznie "ludziom z ulicy" którym bez znaczenia
    czy cena 122 zł to 122zł czy 100 zł plus 22 zł VAT oraz wynajmują
    za podwykonawców wyłącznie ludzi którzy w ramach umowy o pracę
    bądź zlecenia/dzieła o ch-rze osobistym nie rozliczają VAT).

    Takie coś, że:
    - zwolniony kupuje u dostawcy
    - sprzedaje poddostawcy, który jest VATowcem
    - a ten sprzedaje "ludziom"
    ...spowoduje OCZYWIŚCIE dwukrotne naliczenie VATu!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)