eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRejestracja działalności gospodarczej przez internet (Poznań) › Re[3]: Rejestracja działalności gospodarczej przez internet (Poznań)
    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[3]: Rejestracja działalności gospodarczej przez internet (Poznań)
    Date: 4 Aug 2003 18:22:47 +0200

    Witam.

    GSn> Dodam że w września 2001 :)

    To jeszcze tylko napisz, czy ta nazwa skrocona to skrot nazwy pod
    ktora prowadzisz dzialalnosc (a wiec jednego z czlonow oznaczenia
    przedsiebiorcy) czy skrot calego oznaczenia przedsiebiorcy. Bo jesli
    to pierwsze, to nie widze przeciwskazan, a jesli to drugie... to
    pewnie wpisywal Cie znajomy pani Krysi :))))

    GSn> :)
    GSn> Ano własnie - IMHO byłoby na miejscu jakby wprowadzić ujednolicenie.
    GSn> Ponieważ nazwa skrócona pozwala skracać *nie tylko* "sp.z o.o."

    Moje zdanie jest takie, ze oznaczeniem przedsiebiorcy powinno byc co
    najmniej _imie i nazwisko_, ktorym musialby sie poslugiwac, a reszte
    to sobie moze dowolnie skracac i poszerzac, byle konsekwentnie.

    GSn> ale również resztę członów - sprawiedliwość społeczna się prosi ;) !

    Mam awersje do sprawiedliwosci spolecznej, bo zawsze jest tak, ze
    "spolecznie" mozna uzasadnic wszystko. Zostanmy moze przy zwyklej
    sprawiedliwosci, byle stosowanej :)

    Na razie jest roznica i IMO powinna zostac - bo spolki dzialaja pod
    firma, a przedsiebiorca pod swoim nazwiskiem (taka wybral forme
    dzialania - pod wlasnym szyldem - wiec nie powinien sie z tym
    nazwiskiem kryc). Ustawa dopuszcza skrot firmy, ale zawsze jest wymog
    podawania wraz z nazwa formy prawnej (sp.z o.o., sp.j., itd) - zeby
    wiadomo bylo z kim mamy do czynienia (czytaj: jaka odpowiedzialnosc
    ponosi przedsiebiorstwo za swoje dzialania). Gdyby stosowac skrot
    calego oznaczenia przedsiebiorcy, to tez musialby sie ostac czlon,
    mowiacy kto zacz i jaki jest jego zakres odpowiedzialnosci. Czyli
    wlasnie imie i nazwisko, bo samo np. "Przedsiebiorstwo Handlowe" nie
    mowiloby nic, gdzie szukac w razie potrzeby takiego "biznesmena".

    GSn> [...]
    GSn> pozdrowienia, Gotfryd
    GSn> (wybywający z grupy na parę dni)

    Pewnie wakacje - wiec milego spedzania czasu.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl