eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRejestracja działalności gospodarczej przez internet (Poznań) › Re[3]: Rejestracja działalności gospodarczej przez internet (Poznań)
  • Data: 2003-08-06 16:26:10
    Temat: Re[3]: Rejestracja działalności gospodarczej przez internet (Poznań)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ >>+ Czy dodasz, ze z wpisem sprzed 1 stycznia 2001?
    >+ GSn> Dodam że w września 2001 :)
    >+
    >+ To jeszcze tylko napisz, czy ta nazwa skrocona to skrot nazwy pod
    >+ ktora prowadzisz dzialalnosc (a wiec jednego z czlonow oznaczenia
    >+ przedsiebiorcy) czy skrot calego oznaczenia przedsiebiorcy. Bo jesli
    >+ to pierwsze, to nie widze przeciwskazan,

    Oczywiście, skrót nazwy. Pomijając kwestię że nie znamy podstawy
    prawnej do "prawa do nazwy skróconej" :) to IMHO jest oczywiste,
    że na wpisie *nie powinno* być "oznaczenia" - bo ono wynika
    z ustawy (a jest jakaś tam zasada że dobre prawo nie powinno
    zawierać powtórzeń czy jakoś tak :)).
    Wygląda to tak: mam "nazwę", obok odnośnik,
    pod tym imię i nazwisko. Po liście "zakresów działalności"
    mam rozwinięcie odnośnika: "nazwa skrócona" - i tu "PTU" zamiast
    treści rozwiniętej (a "rdzeń nazwy" ten sam :)).

    >+ a jesli to drugie... to
    >+ pewnie wpisywal Cie znajomy pani Krysi :))))

    Przyznam że mnie zdumiał pomysł skracania nazwiska :),
    pewnie bym się nie zgodził ;)
    [...]
    >+ GSn> Ano własnie - IMHO byłoby na miejscu jakby wprowadzić ujednolicenie.
    >+ GSn> Ponieważ nazwa skrócona pozwala skracać *nie tylko* "sp.z o.o."
    >+
    >+ Moje zdanie jest takie, ze oznaczeniem przedsiebiorcy powinno byc co
    >+ najmniej _imie i nazwisko_, ktorym musialby sie poslugiwac, a reszte
    >+ to sobie moze dowolnie skracac i poszerzac, byle konsekwentnie.

    Przychyliłbym się - ale pewnie ustawodawca miał na celu zapobieżenie
    manipulacjom w stylu "wystawienie faktury na starą nazwę w czasie
    kiedy już prowadzi się nową"; oczywiście jeśli ktoś chce kombinować
    z wpuszczaniem kontrahentów w "lewe" faktury to nic nie pomoże :(,
    ale tak jest zawsze jeden zarzut więcej :>

    >+ GSn> ale również resztę członów - sprawiedliwość społeczna się prosi ;) !
    >+
    >+ Mam awersje do sprawiedliwosci spolecznej, bo zawsze jest tak, ze
    >+ "spolecznie" mozna uzasadnic wszystko. Zostanmy moze przy zwyklej
    >+ sprawiedliwosci, byle stosowanej :)

    OK :)
    [...]
    >+ mowiacy kto zacz i jaki jest jego zakres odpowiedzialnosci. Czyli
    >+ wlasnie imie i nazwisko, bo samo np. "Przedsiebiorstwo Handlowe" nie
    >+ mowiloby nic, gdzie szukac w razie potrzeby takiego "biznesmena".

    Pełna zgoda :)
    [...]
    >+ GSn> (wybywający z grupy na parę dni)
    >+
    >+ Pewnie wakacje

    Erm, tego... no, przy "realizacji umowy" dwie noce
    spędziłem, z przerwami na niezobowiązujące zajrzenie
    do innych klientów w dzień.... !

    >+ - wiec milego spedzania czasu.

    ...spróbuję teraz zastosować :)

    pozdrowienia, Gotfryd