  • Data: 2006-01-27 14:00:56
    Temat: Re: 2 x działalność gospodarcza???
    Od: "trojden" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie można mieć dwóch
    > nazwisk.
    > Ale tobie chodzi o potoczne rozumienie "firmy". Można mieć dwa
    > przedsiębiorstwa. Ale zawsze jest jeden wpis w ewidencji działalności
    > gospodarczej, jedna KPiR i jeden rejestr VAT, na fakturach zawsze
    > musisz podawać tę samą nbazwę i adres.
    > W twoim wypadku doradzałbym wybranie nazwy jakiejś neutralnej i potem
    > dopisywanie np. "Zakład produkcji niczego" i "Zakład usług
    > niepotrzbnych"

    Tu się z Tobą nie zgodzę. Po pierwsze firmą osoby fizycznej jest jego
    "firma" w której nazwisko jest dodatkiem; np. PHU ABC Jaś Fasola - więc
    firmą jest to FHU ABC. Po wtóre ja mam we wpisie do ewidencji 2 działalności
    (2 firmy) tyle że ta druga działalność jest prowadzona w formie spółki
    cywilnej ale to jest odnotowane tylko w US - we wpisie ma 2 różne firmy.
    Przy robieniu drugiego wpisu do ewidencji w urzędzie nikogo to nie dziwiło -
    widać było że to normalna sytuacja. Natomiast zastanawiam się jakby
    zareagowal US gdyby była zgłoszona druga DG na tą samą osobę?