    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
    Date: Thu, 6 Mar 2003 20:32:29 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    umowa jest zawarta miedzy biurem a klientem prawda?
    Więc ja też mam podpisaną uowę z właścicielem klucza, że on będzie w moim
    imieniu wysyłał dokumenty.
    Zresztą te umowy nie obchodzą zus. Według tego co mi mówiła pani w zus to
    jest umowa dla mnie a nie dla nich.
    Wiem, że moje dokumenty dochodzą, bo byłem wzywany w sprawie chorobowego i
    pani miała wydruk mojego konta (w styczniu miała grudzień).
    Gdyby nie było wolno wysyłać dokumentów innego płatnika to pewnie sam
    program by na to nie pozwalał.
    Nie będę nikogo przekonywał, że to jak wysyłam zusy jest prawidłowe, ale na
    razie dochodzą. Nie jest to pojedynczy przypadek. Mam wielu klientów, którzy
    posiadając jeden klucz wysyłają 7-12 różnych płatników. Klienci podlegają
    pod różne oddziały zus i zawsze przy uruchamianiu płatnika była rozmowa z
    ZUS czy mozna na jednym kluczu. Nikt z ZUS nigdy nie widział żadnych
    przeszkód. Niektórzy tylko mówili właśnie o umowach, żeby płatnik upoważnił
    wysyłającego.
    To wszystko funkcjonuje w ten sposób od września 2001 i dokumenty dochdzą do
    zus na czas. O wiele trudniej jest rozliczyć 10 płatników z 10 certyfikatami
    niż 10 płatników z 1 certyfikatem.
    pozdrawiam
    pawełJ