  • Data: 2003-03-07 07:59:56
    Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07-03-2003 08:38, Użytkownik Jureq napisał:

    > Wiem, że z zasady właśnie tak to funkcjonuje i powinno funkcjonować w
    > wypadku buiur rachunkowych. Czy istnieje obowiązek informowania ZUS, że
    > rozliczenia i przesyłanie dokumentów firmy będzie dokonywać biuro a nie
    > firma samodzielnie?

    Na druku ZFA (zgłoszenie płatnika) jest miejsce na wpisanie biura
    rachunkowego w sytuacji gdy prowadzi ono dokumentacje finanasowo-księgową.
    Zgosic nalezy biuro gdy znajduje się tam dokumentacja przedsiębiorstwa -
    tak juz jest że organ administracji musi wiedziec gdzie "leżą" dokumenty
    firmy.

    Ale nie jest powiedziane że w sytuacji gdy np. dokumenty przwechowywane
    są w siedzibie firmy a biuro tylko dokonuje teletransmisji (znam pare
    takich przypadków) należy ten fakt zgłaszać.
    Na razie i bez zgłaszania dokumenty przechodzą. Ale czy tak ma byc czy
    to po prostu luka w systemie - tego chyba nikt nie wiem na pewno.

    W zusie powiedziano mi że należy zgłaszać biuro które dokonuje
    teletransmisji "żeby deklaracje gdzies nie zginęły".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl