  • Data: 2003-03-05 22:32:58
    Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b45eod$dkk$1@news.onet.pl...

    > ja napewno wysyłam swoje dokumenty z certyfikatu innej firmy. i wiem że
    > dokumenty dochodzą.(bo miałem korekte do zrobienia)
    > certyfikat służy do zaszyfrowania danych tak, żeby nikt niepowołany tych
    > danych nie odczytał. zus na podstawie wydanego certyfikatu ma "drugą
    połówkę
    > szyfru" i sobie to odszyfrowuje, po czym dokumenty są już dalej
    obrabiane
    > przez system.
    > Śmiało można wysyłać trzech współwłaścicieli z jednego certyfikatu. I to
> [...]

    Nie sadzę, aby było to prawidłowe.
    Płatnik - przekaz elektroniczny nie tylko szyfruje ale i _podpisuje_
    przesyłane do ZUS dokumenty.
    Uważam, że deklaracje, które przesyłasz podpisując kluczem innym niż tego
    płatnika, należy uznać za niezłożone.
    W przypadku spółki cywilnej jest trzech _różnych_ płatników.
    IMHO aby składać deklaracje w czyimś imieniu, to potrzebne jest do tego
    stosowne upoważnienie.

    Przyznasz, że w przypadku spółki "Kowalski, Nowak SC" , składając
    papierowe deklaracje, Kowalski może podpisać deklarację płatnika
    "Kowalski" i płatnika "SC" ale płatnika "Nowak" już nie.
    Z deklaracji wynikają zobowiązania wobec ZUS i co by to było, gdyby
    _każdy_ mógł podpisać, bez upoważnienia, deklarację za _każdego_ .

    To, że deklaracje wysyłane przez Ciebie "dochodzą do ZUS" świadczy tylko o
    "jakości" systemu zusowskiego i dziurach w systemie ochrony danych. Być
    może ZUS godzi się z taką praktyką, ale dla mnie jest to absurdalne.

    Sytuację tą należałoby niezwłocznie wyjaśnić w ZUS, by mieć pewność, że
    deklaracje zostały złożone w terminie.

    pozdrawiam
    Ryszard G.