    From: Piotr Gralak <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ratunku :)
    Date: Thu, 06 Aug 2009 17:48:09 +0200

    Hej
    Rzucony na głęboką wodę, tonący w otchłani głupoty polskich przepisów,
    potrzebuję waszej pomocy.
    Od miesiąca prowadzę DG w zakresie doradztwa informatycznego
    (62.01,02.03.Z). Świadczę usługi konsultingowe/testowanie systemu
    informatycznego dla firmy z kraju UE.
    Od razu zaznaczę, że zamierzam poświęcić na kwestie formalne tak mało
    czasu i wysiłku, jak to możliwe.
    Protestuję przeciwko zmuszaniu młodego przedsiębiorcy do przeczytania
    122 ustaw, 56 późniejszych zmian, 345 rozporządzeń i 12357
    interpretacji. Nie chcę zaprzyjaźniać się z KPIR, KUP, środkami
    trwałymi, amortyzacją, remanentem i tym podobnymi bzdurami. Chcę
    uczciwie i jak naprościej - niekoniecznie najtaniej - płacić podatki,
    nie zatrudniając przy okazji tabunu księgowych i prawników.

    Pełny ufności w kompetenecje urzędników US poprosiłem o pomoc w wyborze
    formy opodatkowania. Pani wyglądająca na głęboko przybitą swoją
    niekompetencją autorytarnie orzekła, że nie mogę wybrać ryczałtu od
    przychodów ewidencjonowanych, gdyż... będę świadczył usługi dla jednego
    klienta... Stuliłem uszy i wybrałem KPIR liniowy 19%.

    Teraz dopiero zacząłem się wgłębiać w temat i ni chu chu nie widzę
    przepisu, który wskazała kobietka. Wydaje mi się, że przy mojej
    działalności nie ma przeciwwskazań do wybrania ryczałtu. Nie będę
    świadczył usług na rzecz żadnego byłego pracodawcy.

    Proszę, pomóżcie, czy mam rację? Czy mogę iść i walczyć w US o zmianę
    formy opodatkowania? Dodam że nie osiągnąłem jeszcze żadnego przychodu,
    a dodatkowym argumentem będzie wprowadzenie w błąd przez biurwę (o ile
    faktycznie rację mam ja).

    Druga sprawa - VAT. Zarejestrowałem się jako vatowiec. Jednakże
    faktury, które będę wystawiał, nie będą zawierać podatku VAT (NP na mocy
    jakiegoś tam punktu i ustępu). Dodatkowo nie zamierzam mieć ŻADNYCH
    kosztów, od których mógłbym odliczyć VAT. Czy naprawdę co miesiąc, jak
    idiota, muszę biegać na pocztę z zerową deklaracją VAT-7? Aaaaa!

    Uff,
    dziękuję za doczytanie do końca i liczę na wasze odpowiedzi

    pozdrawiam
    PG