  • 11. Data: 2008-07-17 17:08:34
    Temat: Re: Rachunek czy pragon? Pilne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008, s...@a...pl wrote:

    > *Nie musisz*, czy *nie możesz*?

    Ustawa ustala wyłącznie obowiązek:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2836
    0&id_pismo=509&i=0
    Art. 111.
    1. Podatnicy dokonujšcy sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych sš
    obowišzani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy
    zastosowaniu kas rejestrujšcych.

    > Bo jak mnie pamieć nie myli, to przypadki, kiedy trzeba rejestrować na kasie
    > są jasno określone.

    Ale nie w ten sposób, jak np. wpis do ewidencji wyposażenia :D

    Nie ma przepisu: "na kasie rejestruje się..."
    Jest "...zobowiązany dla rejestrowania na kasie czegoś tam..."

    > Sprzedażdla firmy nie jest tak wymieniona. Zatem
    > należałoby uznać, że nabicie w takiej sytacji paragonu jest błędem.

    O przepis prosimy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-07-17 19:04:48
    Od: <s...@a...pl>

    > O przepis prosimy :)

    W związku z przytoczonymi wyżej dowodami przyznaję się do błędu.

    :)

  • 13. Data: 2008-07-17 20:39:58
    Od: r...@o...pl

    On 17 Lip, 21:04, <s...@a...pl> wrote:

    > W związku z przytoczonymi wyżej dowodami przyznaję się do błędu.
    >
    > :)

    Ja tu widze ciekawa rzecz:

    "1. Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych
    są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy
    zastosowaniu kas rejestrujących."

    Czyli jesli dokonuje sprzedazy na rzecz ofnpdg TO powinienem *caly*
    obrot fiskalizowac? A nastepnie firmom wystawiac faktury do paragonow?
    Tak mi wychodzi, o ofnpdg jest tylko w art. 111.1, dalej MF tego
    zapisu nie "lagodzi", rozporzadzenie tez mowi o punktach w ktorych
    prowadzi sie sprzedaz(ni slowa o ofnpdg).

    Czyli co - jesli swiadcze firmom uslugi, wpadlem przypadkiem w kase,
    DG prowadze w biurze ale zglosilem tez mieszkanie, to mam miec dwie
    kasy i drukowac rocznie 754 zerowe raporty?
    I ile lat tak - bo przeciez tylko ci co dokonuja sprzedazy na rzecz
    ofnpdg musza rejestrowac na kasie - wiec np po dwoch latach zerowych
    raportow powinno sie wypadac z kasy, zgodnie z duchem przepisow(ale
    pewnie dopiero NSA tutaj moglby pomoc :) )

  • 14. Data: 2008-07-17 21:34:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > Czyli jesli dokonuje sprzedazy na rzecz ofnpdg TO powinienem *caly*
    > obrot fiskalizowac? A nastepnie firmom wystawiac faktury do paragonow?

    :)
    Trzeba przyznać, że ustawodawca się postarał ("jak zwykle"?) żeby
    tego nie dało się przeczytać i przy Twojej wersji można próbować
    się upierać.
    Ale IMO równie dobrym jest upór przy akcentowaniu "dokonujący
    sprzedaży na rzecz ofnpdgorr" i twierdzenie, że dalszy zapis
    dotyczy "dokonujących sprzedaży", a "podatnicy" jest (tylko)
    jednym z elementów selekcji do obowiązku ewidencjonowania.
    Inaczej mówiąc, obowiązek ewidencjonowania jest określony
    przedmiotowo dla podmiotu, a nie podmiotowo w związku
    z przedmiotem :)
    (podmiot == podatnik, przedmiot == sprzedaż dla ofnpdgorr)

    No to teraz od lingwistów obaj oberwiemy ;)

    > Czyli co - jesli swiadcze firmom uslugi, wpadlem przypadkiem w kase,
    > DG prowadze w biurze ale zglosilem tez mieszkanie, to mam miec dwie
    > kasy i drukowac rocznie 754 zerowe raporty?

    W ogóle uważam za lekki idiotyzm niewyłączenie z obowiązku kasowego
    np. sprzedaży używanych (w DG) składników majątku DG (ST i wyposażenia).

    pzdr, Gotfryd