  • 11. Data: 2006-02-09 15:45:17
    Temat: Re: Pytanie początkującego.
    Od: Adrian <a...@o...pl>

    Docent napisał(a):
    > Powinno być:
    >
    > dochód (po zaokr.) = 4340,00
    > podatek należny = 294,52
    > skł.zdrowotna odliczona za IX i X = 2*143,59= 287,18
    > zaliczka na podatek (po zaokr.) = 7,30

    Pewnie Was zastrzele, ale byłem przekonany, ze dobrze liczę. Czyli mam
    do zapłacenia zaległy podatek za listopad w kwocie 7,30 plus odsetki,
    tak? Jak to dalej popchać, cholera 7zł.. A może to jakoś przykryć i w
    zeznaniu rocznym jak gdyby nigdy nic wpisać. Dzwoniłem dziś do US do
    działu podatku dochodowego, ale tam aby mi odpowiedzieć chcą mój NIP,
    oczywiście nie podałem, bo zapewne miałbym wizytę urzędników z US.

    -
    Adrian

  • 12. Data: 2006-02-09 16:11:00
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Adrian napisał(a):

    > Pewnie Was zastrzele, ale byłem przekonany, ze dobrze liczę. Czyli mam
    > do zapłacenia zaległy podatek za listopad w kwocie 7,30 plus odsetki,
    > tak?

    A czy w podanych wcześniej kosztach uwzględniłeś składki ZUS (ubezp.
    społeczne)?
    Bo jeśli nie, to należy odliczyć je od dochodu i zaliczka na podatek nie
    wystąpi ...

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 13. Data: 2006-02-09 16:45:49
    Od: Adrian <a...@o...pl>

    Docent napisał(a):
    > A czy w podanych wcześniej kosztach uwzględniłeś składki ZUS (ubezp.
    > społeczne)?
    > Bo jeśli nie, to należy odliczyć je od dochodu i zaliczka na podatek nie
    > wystąpi ...

    Nie, ale to są raczej grosze, bo korzystam z obniżonego ZUS'u i płace
    chyba 100zł miesięcznie na Ubezpieczenie Społeczne.

    --

    Adrian

  • 14. Data: 2006-02-09 16:47:25
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Grudzień:
    >
    > Przychód: 3693,00
    > Koszty: 707,00
    > Wynik: 2985,00
    >
    > Rocznie narastająco:
    > 7325,00

    To skad Ci sie wzielo ponad 12 kPLN - przychodzu ze sprzedazy TOWAROW niczym
    sie jnei roznia od przychodow ze sprzedazy uslug - wszystko wrzucasz do
    jednego worka!!!!!!!!!! - SUMUJESZ!!!

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 15. Data: 2006-02-09 16:52:39
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > odrębnie, ale od początku roku. Tak więc w PIT za dany m-c masz przychody,
    > koszty i oczywiście dochód zsumowany od pocz. roku do miesiaca za który
    > składasz PIT włącznie. Od tego odliczasz zsumowane wydatki na ub. społ. (od
    > pocz. roku do m-ca za który jest robiony PIT), a potem liczysz sobie podatek
    > od tej podstawy i znów odejmujesz tę część ub. zdrow. która może być
    > potrącona od podatku, a która została przez ciebie opłacona od pocz. roku do
    > chwili obecnej.
    > Podsumuj sobie to wszystko prawidłowo i bez trudu odpowiesz sobie na pytanie

    Taką uproszczoną KPiR w godzinę robi człowiek który ma jakieś pojęcie o EXCEL-u
    lub innym arkuszu kalkulacyjnym. I naprawdę jest to super sprawa. Na początku
    roku deklaruje się wszystkie wskaźniki stałe, tzn, kwotę zwolnioną, czynsz,
    kwotę przychodu liczoną do zwolnienia ze stosowania kasy itp. i dalej leci z
    automatu. Oczywiście co trzy miesiące monituje o wprowadzenie stawek ZUS i
    nawet jeżeli się nie zmieniają to trzeba je wklepać na nowo. U mnie człowiek
    zrobił to nawet tak że muszę potwierdzić że przyjąłem do wiadomości że coś
    muszę zmienić lub że występuje podatek do zapłacenia, inaczej nie mogę
    wprowadzać danych. W sumie to było chyba najlepiej zainwestowane 300 zł. Bez
    tego połowa różnych terminów była by zawalona.

  • 16. Data: 2006-02-09 17:00:45
    Od: Adrian <a...@o...pl>

    SDD napisał(a):

    > To skad Ci sie wzielo ponad 12 kPLN - przychodzu ze sprzedazy TOWAROW niczym
    > sie jnei roznia od przychodow ze sprzedazy uslug - wszystko wrzucasz do
    > jednego worka!!!!!!!!!! - SUMUJESZ!!!

    Wiem, Rocznie narastająco jest już wynikiem Przychód - Koszty

    Przychód: 12 827
    Zakup towarów handlowych : 1557, 45
    Pozostałe wydatki: 3 945,60

    Czyli Przychód 12 827,00
    Koszty: 5503, 00
    Wynik: 7324,00

    CHYBA że się mylę, dlatego pytam tutaj.

  • 17. Data: 2006-02-09 17:06:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Wiem, Rocznie narastająco jest już wynikiem Przychód - Koszty

> [...]

    A jaka masz roznice remanentowa?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 18. Data: 2006-02-09 17:36:33
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Adrian napisał(a):

    > Nie, ale to są raczej grosze, bo korzystam z obniżonego ZUS'u i płace
    > chyba 100zł miesięcznie na Ubezpieczenie Społeczne.

    To wystarczy - po odliczeniu 200zł od dochodu (skł.zapłacone w X i XI)
    należny podatek jest mniejszy od sumy składek zdrowotnych do odliczenia i
    zaliczka nie wystąpi (zakładam, że remanent początkowy i końcowy był
    zerowy).
    Zatem nie musiałeś składać PIT-5 - ale to wiemy dopiero teraz, bo wcześniej
    nie podałeś wszystkich danych.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~