eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie o rozgraniczenie sprzetu firmowego od prywatnego › Pytanie o rozgraniczenie sprzetu firmowego od prywatnego
  • Data: 2006-12-01 13:25:47
    Temat: Pytanie o rozgraniczenie sprzetu firmowego od prywatnego
    Od: "rex" <rex@false_address.com> szukaj wiadomości tego autora

    Moje pytanie dotyczy osob prowadzacych jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza.
    Jak wiadomo w takim przypadku firma to ja.

    Mam wiec nastepujace pytania:

    1) Przed zalozeniem dzialalnosci uzywalem telefonu komorkowego Siemens na
    karte (tak-tak).
    W jaki sposob mam teraz zalegalizowac uzywanie tego telefonu w ramach
    dzialalnosci gospodarczej?
    Czy musze spisac jakies oswiadczenie? Chodzi o to, ze chce moc od tej pory
    kupowac kupowy
    doladowujace Tak-Tak na fakture.
    1b) Przy okazji zapytam na ile Urzad Skarbowy moglby sie przyczepic, gdybym
    takiego firmowego telefonu uzywal tez do rozmow prywatnych.
    Wszak wrzucam caly rachunek za telefon w koszty. Ale z drugiej strony nie
    dostaje rachunkow ani billingu, wiec jak mieliby sprawdzic gdzie dzwonilem?

    2) Podobne pytanie jak o telefon. Przed zalozeniem dzialalnosci kupilem
    sobie prywatnie laptopa. Bez oprogramowania. Teraz zamierzam wykorzystywac
    go w ramach dzialalnosci i dokupic do niego oprogramowanie na firme (na
    fakture). Czy w tym przypadku tez musze jakos zglosic zamiar wykorzystywania
    prywatnego sprzetu w dzialalnosci? Czy wiaze sie to z koniecznoscia
    oplacenia jakichs podatkow?

    3) Co dzieje sie z takim laptopem w sytuacji gdybym za 2 lata chcial kupic
    sobie na firme nowszego? Czy starego moge wtedy dac na przyklad dziecku to
    zabawy? Pewnie musialbym zwrocic odliczenia, jakich dokonalem kupujac
    oprogramowanie na firme, ale co z samym laptopem? I podobne pytanie - co
    dzieje sie z tym sprzetem w momencie gdy zamykam dzialalnosc. Wiem, ze na
    logike to jest moje, bo za to zaplacilem, ale co na to przepisy?