  • 1. Data: 2006-12-30 23:20:22
    Temat: Pytanie o licencje mysqla
    Od: "Rafal \(sxat\)" <g...@o...pl>

    Czy jeśli korzystam z serwera mysql w mojej aplikacji tzn. czy zeby byc w
    zgodzie z licencja mysql moge rozpowszechniać moja aplikacje w taki oto
    sposób

    aplikacja - mojego autorstwa w formie zamknietej z która jestem zlinkowany
    za z moją biblioteką obsługującą interfejs połączenia z mysql dla mojej
    aplikacji i korzystająca z blibliotek mysql na licencji GPL

    wiec mamy tak:
    aplikacje - moja licencja nie GPL
    biblioteka umożliwiająca dostęp do serwera mysqla dla mojej aplikacji na
    licencji LGPL
    serwer mysql

    czy to będzie w zgodzie z licencja mysqla?

    z powazaniem
    Rafal

  • 2. Data: 2006-12-31 00:18:27
    Temat: Re: Pytanie o licencje mysqla
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Rafal (sxat)" <g...@o...pl> wrote in message

    > czy to będzie w zgodzie z licencja mysqla?

    a co jest napisane w licencji mysqla?

  • 3. Data: 2006-12-31 10:08:03
    Od: "Rafal \(sxat\)" <g...@o...pl>

    > a co jest napisane w licencji mysqla?

    szukam informacji czy jesli jest cos takiego jak
    http://www.mysql.com/company/legal/licensing/foss-ex
    ception.html
    i jesli tzw modul laczacy aplikacje z mysqlem bedzie na licencji LGPL to czy
    bedzie to zgodne z licencja mysql, jesli aplikacja jako sama bedzie
    oprogramowaniem zamknietym
    pozdr
    Raf

  • 4. Data: 2006-12-31 10:33:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Rafal (sxat) wrote:
> [...]
    > i jesli tzw modul laczacy aplikacje z mysqlem bedzie na licencji LGPL to czy
    > bedzie to zgodne z licencja mysql, jesli aplikacja jako sama bedzie

    IMHO, nie będzie zgodne.

    To *Twoja* licencja (a nie licencja konektora) musi miec aprobatę OSI,
    żebyś mogł skorzystać z GPL + FLOSS exception.

    Dostatecznie jasno (przynajmniej dla mnie) jest to wytłumaczone tu
    http://www.mysql.com/company/legal/licensing/

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 5. Data: 2006-12-31 14:27:00
    Od: "Rafal \(sxat\)" <g...@o...pl>

> [...]
    > żebyś mogł skorzystać z GPL + FLOSS exception.
    >
    > Dostatecznie jasno (przynajmniej dla mnie) jest to wytłumaczone tu

    to znaczy wszystko na LGPL musi byc?

    pozdr
    Raf

  • 6. Data: 2006-12-31 14:31:37
    Od: "Rafal \(sxat\)" <g...@o...pl>

    dla mnie) jest to wytłumaczone tu

    > to znaczy wszystko na LGPL musi byc?

    lub na licencjach wymienionych w Mysql FLOSS License List?

  • 7. Data: 2006-12-31 16:02:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Rafal (sxat) wrote:

    > lub na licencjach wymienionych w Mysql FLOSS License List?

    Tak. Lub na licencji, która Ci zaaprobuje OSI.
    Ale zgaduję, że licencji z zamkniętym kodem raczej Ci nie zaaprobuje. :-)

    Piotrek

  • 8. Data: 2006-12-31 16:11:04
    Od: "Rafal \(sxat\)" <g...@o...pl>

    > Tak. Lub na licencji, która Ci zaaprobuje OSI.
    > Ale zgaduję, że licencji z zamkniętym kodem raczej Ci nie zaaprobuje. :-)

    otwarty kod mi nie przeszkadza, bardziej mi dokucza to strata panowania na
    tym ze ktos komu to oddam w wynajem poda dalej i dalej bez mojej kontroli :/

  • 9. Data: 2007-01-01 16:43:08
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    witek napisał(a):
    > "Rafal (sxat)" <g...@o...pl> wrote in message

    > a co jest napisane w licencji mysqla?

    przejs posgresa - bo z licencjami mysqla nie dojdziesz...

  • 10. Data: 2007-01-01 16:51:19
    Temat: Re: Pytanie o licencje mysqla [OT]
    Od: "Rafal \(sxat\)" <g...@o...pl>

    > przejs posgresa - bo z licencjami mysqla nie dojdziesz...

    dosc duzy system :[ i troche to zajmie

    ale doszedlem do jednego ze korzystam z tzw komponentow ZeosLib a one bazuja
    na dll z wersji <4.1 wiec nie dotycza mnie chyba za mocno te ograniczenia
    licencyjne ktore sie ukazaly od wersji 4.1

    a postgres - probuje tylko ze mnie jedna rzecz denerwuje np:

    w mysqlu dziala: select nazwa, nazwa2 from tabelka group by nazwa
    a pgsql nie dziala i tu jest szkopul wszystkie zapytania do zmiany :/