  • 1. Data: 2002-11-05 22:43:45
    Temat: Pytanie o VAT ?
    Od: "Lukasz" <l...@s...net.pl>

    Witam
    Załorzyłem sobie firme reklamową. Weszłem w podatek VAT. O ile wiem to
    ten podatek jest obowiazkowy od jakiejs sumy obrotów (chyba 20,000zł), czy
    tak ?
    A jezeli sie takich dochoduw nie uzyskuje (moja firma niestety nie ma takich
    obrotów) to czy moge wyjść z VATu i przejść na jakiś inny podatek i go
    płacić(np:ryczałt) ?
    Prosze o pomoc. Zaczynam dopiero działalność i się troche mało znam.
    Lukasz
    l...@s...net.pl

  • 2. Data: 2002-11-06 09:26:49
    Temat: Re: Pytanie o VAT ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Lukasz" <l...@s...net.pl> wrote in message
    > Witam
    > Załorzyłem sobie firme reklamową. Weszłem w podatek VAT. O ile wiem to
    > ten podatek jest obowiazkowy od jakiejs sumy obrotów (chyba 20,000zł), czy
    > tak ?

    Zdecydowanie za malo danych..
    Obrot liczy sie "w proporcji di okresu".
    Jesli juz wybral Pan VAT to moze Pan wybrac zwolnienie po 3 latach,
    chyba ze zamkniePan dzialalnosc i otworzy nowa, ale nie "w tym samym
    skladzie"
    (jesli to spolka lub jednoosobowa dzialalnosc).

> [...]
    > płacić(np:ryczałt) ?
    > Prosze o pomoc. Zaczynam dopiero działalność i się troche mało znam.

    A tak poza tym to co Panu VAT przeszkadza? przeciez i tak Pan go nie placi.
    NIe przeszkadza to Panu w przyszlym roku wybrac VAT + ryczalt, o ile zakres
    dzialalnosci dopuszcza ryczalt
    > Lukasz
    > l...@s...net.pl

    Boguslaw