  • 1. Data: 2002-11-05 21:43:58
    Temat: zwrot VAT cudzoziemcowi- czy obowiazuje kazdego sprzedawce?
    Od: g...@p...onet.pl

    Znajoma - cudzoziemka bedac teraz w Polsce dokonala kilku zakupow w naszych
    sklepach. Teraz chcialaby , ze niektore towaty otrzymac zwrot Vatu przy
    wywozie.W wiekszosci sklepow nie bylo problemu wystawiono jej
    dokument "TaxFree". Jednak w jednym sklepie odmowiono, tlumaczac, ze oni nie
    spelniaja warunkow do dokonania zwrotu podatku. Jak to jest w jednym sklepie
    spelniaja a w innym nie? Czy ktos moze mi wyjasnic albo podac jakies podstawy
    prawne. Dodam ze zakup jest na kwote ok 1000 zl.

  • 2. Data: 2002-11-05 22:53:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 5 Nov 2002 g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ spelniaja a w innym nie? Czy ktos moze mi wyjasnic albo podac jakies podstawy
    >+ prawne. Dodam ze zakup jest na kwote ok 1000 zl.

    Ja np. nie spełniam warunków bo nie mam kasy ! :)
    Patrz (ładuje mi się jak żżżżóóóóółłłłwww, ale działa):
    http://www.vat.pl/pages/5004.php

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (piętnujący za php tam gdzie zwykły HTML by wystarczył)

  • 3. Data: 2002-11-05 23:39:04
    Od: g...@p...onet.pl

    Dzieki serdeczne za link.... przeczytałyśmy.Otworzył się dość szybko :)

    cytuje:
    Zwrot przysługuje tylko w przypadku nabycia towarów u podatników:
    -zarejestrowanych jako podatnicy podatku od towarów i usług (wyłączeni zostali
    z tej grupy podatnicy zwolnieni podmiotowo od podatku Vat na podstawie art. 14
    ust.1, 5 i 6 oraz podatnicy będący zakładami pracy chronionej lub zakładami
    aktywności zawodowej),
    -prowadzących ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas
    rejestrujących,
    -którzy zawarli umowę w sprawie zwrotu podatku z co najmniej jednym z
    podmiotów, uprawnionych do dokonywania zwrotu (warunek ten dotyczy jedynie tych
    podatników, którzy nie są uprawnieni do dokonywania zwrotu samodzielnie).
    -Dla podróżnego warunki te nie są istotne, gdyż uprawnieni podatnicy oznaczają
    swoje punkty sprzedaży znakiem informacyjnym "TAX FREE FOR TOURISTS", co w
    zasadzie oznacza, że spełniają powyższe warunki.

    sklep ma kasę fiskalna, mamy paragon na ten towar, faktem jest, ze informacji
    nigdzie w sklepie nie bylo "tax free for tourist". Czy to oznacza ,ze tego Vatu
    nie da sie na granicy odzyskac? Sorry, moze to naiwne pytanie ,ale i ona i ja
    zielone jestesmy w przepisach.
    pozdrawiamy. Gosia i Eva.

  • 4. Data: 2002-11-06 11:28:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 6 Nov 2002 g...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ sklep ma kasę fiskalna, mamy paragon na ten towar, faktem jest, ze informacji
    >+ nigdzie w sklepie nie bylo "tax free for tourist". Czy to oznacza ,ze tego Vatu
    >+ nie da sie na granicy odzyskac?

    Jeśli "sklep ci powiedział" że nie - to np. nie mają umowy
    z firmą "odzyskującą". A wtedy nie ma możliwości...
    Niestety - pytać "przed", nie "po" :( !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-11-06 16:31:39
    Od: g...@p...onet.pl

    > z firmą "odzyskującą". A wtedy nie ma możliwości...
    > Niestety - pytać "przed", nie "po" :( !
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Dziekuje, uzyskane informacje sprawiły, że teraz bedziemy mądrzejsze w Vacie :-)
    Trochę szkoda ,że po fakcie, ale jak to mówią "lepiej późno, niż wcale".
    Pozdrawiam. Gosia