  • 1. Data: 2002-11-05 21:53:01
    Temat: Miejsce prowadzenia DG
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Warszawa, to delikatnie mowiac pochrzanione miasto.
    Moj znajomy ma problem. Do niedawna mieszkal w Markach, ale teraz mieszka na
    Zaciszu (Praga), ale DG ma zarejestrowana na Ochocie u znajomego. Jednak w
    tym miesjcu nie specjalnie duzo miejsca i nie ma szans na stale lacze,
    dlatego korzysta z mieszkania bylej zony (telefon, Internet, etc) po drugiej
    stronie ulicy - jednak to juz Mokotow. Do niedawna byly to rozne gminy, ale
    i rozne Urzedy Skarbowe.

    Ciekawi mnie, co jest jego miejscem prowadzenia dzialalnosci gospodarczej.
    No bo teoretycznie, to Ochota, ale czesc kosztow wykazuje z Mokotowa. Czy US
    sie o to nie przyczepi o VAT? Bo rozumiem, ze z dochodowym to bedzie
    rozliczal sie na Pradze.

  • 2. Data: 2002-11-05 22:55:21
    Temat: Re: Miejsce prowadzenia DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Sl@o wrote:
    [...]
    >+ Ciekawi mnie, co jest jego miejscem prowadzenia dzialalnosci gospodarczej.

    Erm...a zauważyłeś taki drobiazg że MPDG się *samemu podaje*
    i *nie ma zakazu* żeby mieć ich (MPDG) kilka ?

    >+ No bo teoretycznie, to Ochota, ale czesc kosztow wykazuje z Mokotowa.

    A szkodzi mu mieć dwa punkty prowadzenia DG ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-09 21:12:33
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
    > On Tue, 5 Nov 2002, Sl@o wrote:
    > [...]
    >
    > Erm...a zauważyłeś taki drobiazg że MPDG się *samemu podaje*
    > i *nie ma zakazu* żeby mieć ich (MPDG) kilka ?

    A jak z kosztami

    > A szkodzi mu mieć dwa punkty prowadzenia DG ?

    Bo prawdopodobnie trzeba prowadzic dwie KPiR, a co z miejscem rozliczania
    VAT

  • 4. Data: 2002-11-09 22:47:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Nov 2002, Sl@o wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > i *nie ma zakazu* żeby mieć ich (MPDG) kilka ?

    Przyznam że nie rozumiem pytania...

> [...]
    >+ > A szkodzi mu mieć dwa punkty prowadzenia DG ?
    >+
    >+ Bo prawdopodobnie trzeba prowadzic dwie KPiR,

    To dobrze że prawdopodobnie ;)
    IMHO to *o ile* w obu miejscach prowadzi się sprzedaż to może
    się zdarzyć że ze względów różnych dobrze jest mieć dwie
    ewidencje sprzedaży.
    Ale nie sądzę żeby w miejscu w którym stoi "server only"
    był problem ze sprzedażą :)

    >+ a co z miejscem rozliczania VAT

    Hm... może ktoś skomentuje, bo z głowy nie wiem.

    Pozdrowienia, Gotfryd