    From: "c00ba" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Przynależność do Urzędu Skarbowego
    Date: Tue, 24 Jan 2012 08:36:17 +0000 (UTC)

    Witam serdecznie,

    Zanim zdecydowałem się skrobnąć te parę słów przeszukałem wcześniejsze
    archiwa i (mam nadzieję, że tak jest w istocie) nie znalazłem weń
    identycznego tematu - mam więc nadzieję, że nie powtarzam tego, co już było
    omawiane ;)
    Sprawa jest dosyć prosta, a jednak:
    Tak się składa, że (z różnych względów) mam inny adres zameldowania, a pod
    innym zamieszkuję. Do tego dodam jeszcze, że (słusznie, czy też nie) jestem
    zarejestrowany i tam też się stawiam - w Urzędzie Pracy właściwym dla
    miejsca zameldowania (oba w Warszawie). Z racji pobierania zasiłku d.b.
    otrzymałem niedawno z Urzędu Pracy PIT za otrzymane zasiłki. I wszystko jest
    OK, tyle, że...
    Parę lat temu, z własnej głupoty, pracując na krótką umowę zlecenia podałem
    pracodawcy (sądząc, że chodzi tylko o adres kontaktowy) jako adres nie ten,
    pod którym jestem zameldowany, a ten kontaktowy, pod którym zamieszkuję. W
    efekcie w tamtej umowie widnieje ten adres nie_zameldowania. Ponieważ jednak
    składałem zeznanie w Urzędzie zgodnie z miejscem zameldowania to, aby nikt
    się nie 'czepnął' złożyłem do tego (z resztą za radą pracownika US) zeznanie
    aktualizacyjne NIP-3. Odtąd, przez ostatnie kilka lat rozliczałem się w III
    US Warszawa-Śródmieście (jako właściwego dla miejsca zamieszkania). Teraz
    jednak, w otrzymanym z UP PITcie widzę, jako adres Urzędu Skarbowego, ten
    właściwy dla miejsca zameldowania (a tym samym nie ten, w którym rozliczałem
    się już po złożeniu NIP-3). I teraz pytanie: Czy 'olać' to, co jest napisane
    w przysłanym PIT-cie i rozliczyć się z tym urzędem, co zwykle (a więc III
    US), czy jednak pójść za tym, co napisane jest w przysłanym druku i złożyć
    zeznanie w Urzędzie właściwym dla miejsca zameldowania ? Pytam, bo choć może
    w razie nadesłania niewłaściwemu urzędowi oni to między sobą prześlą, ale
    chcę uniknąć niepotrzebnego 'dymu' i ewentualnych wizyt w
    Urzędzie/dach 'celem wyjaśnienia dlaczego tak, a nie inaczej....'.

    Z góry dziękuję za pomoc z Waszej strony :)