  • 11. Data: 2011-10-18 21:40:05
    Temat: Re: Przelew za fakturę na rachunek pracownika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/18/2011 3:54 PM, Michal Jankowski wrote:

    > I ty z góry wiesz, że na pewno to konto było wcześniej użyte
    > nielegalnie?

    dajcie mi człowieka a paragraf zawsze sie znajdzie.
    moze nie bylo, ale z pol roku co najmniej zajmie wam udowodnienie ze US
    racji nie ma. a i tak sie okaze, ze w paru punktach miał.

    > Naprawdę uważasz, że jak dostanę od kogoś przez pomyłkę pieniądze i
    > oddam, to będę miał "kłopoty z urzędem"?

    jeśli oddasz komuś innego niż osoba od ktorej dostałeś to daję ci 100%
    gwarancję, że będziesz.

  • 12. Data: 2011-10-18 21:46:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/18/2011 3:56 PM, Michal Jankowski wrote:

    > I ka+AXw-dy, k+AWc-ory co+AVs- kupi+AUI- w sklepie dla swojego pracodawcy, idzie
    > siedzie+AQc-. A jak zap+AUI-aci+AUI- swoj+AQU- kart+AQU-, to od razu na szafot.
    >
    > MJ

    na szafot nie skazują, ale jak ktoś robi coś od końca, to potem go
    troche drozej wychodzi.
    zakazu "dobrowolnych" wplat na konto US nie ma.

    co do rozliczanie sie z zakupow dla pracodawcy to jeszcze przemysl ten
    temat, albo pogooglaj w historii grupy. Temat juz byl przerabiany.

  • 13. Data: 2011-10-19 19:48:12
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 18.10.2011 23:40, witek pisze:

> [...]
    > racji nie ma. a i tak sie okaze, ze w paru punktach miał.

    > jeśli oddasz komuś innego niż osoba od ktorej dostałeś to daję ci 100%

    Coraz bardziej zastanawiam się nad tym, że w Polsce jednak każdy
    obywatel z góry traktowany jest jak przestępca, zbrodniarz, albo
    jeszcze coś gorszego. To jest bardzo smutne. Niestety na takim
    podejściu do obywateli ten kraj nigdy bogatym nie będzie.
    Prawo w tym kraju nie jest tworzone po to by zapobiegać
    przestępstwom, ale po to by gnoić uczciwych ludzi.
    Ilekroć tu czytam "co mi grozi jak coś zrobię, albo czego nie zrobię",
    to mi się słabo robi i odechciewa się żyć.

    Dobra. Puściły mi znów nerwy. EOT.

    Sławek

  • 14. Data: 2011-10-19 20:50:20
    Temat: [OT] Re: Przelew za fakturę na rachunek pracownika
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 19.10.2011 21:48, Sławek wrote:

> [...]
    > Ilekroć tu czytam "co mi grozi jak coś zrobię, albo czego nie zrobię",
    > to mi się słabo robi i odechciewa się żyć.

    Im też puściły:
    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/szczecin/policj
    a-i-sluzby-celne-przerwaly-nielegalny-turnie,1,48846
    87,region-wiadomosc.html
    :-)

    Tomek

  • 15. Data: 2011-10-19 21:13:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/19/2011 2:48 PM, Sławek wrote:

    > Coraz bardziej zastanawiam się nad tym, że w Polsce jednak każdy
    > obywatel z góry traktowany jest jak przestępca, zbrodniarz, albo
    > jeszcze coś gorszego.

    Po prostu nieznajomość prawa jest olbrzymia, ze ludzie potem sami sie
    wkopują w podstawowe rzeczy.

    To jest bardzo smutne. Niestety na takim
    > podejściu do obywateli ten kraj nigdy bogatym nie będzie.
    > Prawo w tym kraju nie jest tworzone po to by zapobiegać
    > przestępstwom, ale po to by gnoić uczciwych ludzi.

    e tam.

    > Ilekroć tu czytam "co mi grozi jak coś zrobię, albo czego nie zrobię",
    > to mi się słabo robi i odechciewa się żyć.

    a wystarczy zrobic lub nie to co prawo przewiduje i wowczas nic ci nie
    grozi.

  • 16. Data: 2011-10-20 06:20:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-19 23:13, witek wrote:
    > Po prostu nieznajomość prawa jest olbrzymia, ze ludzie potem sami sie
    > wkopują w podstawowe rzeczy.

    To oczywiście prawda co napisałeś.

    Ale z drugiej stawiam dolary przeciwko orzechom (oops! czy aby nie
    będzie tu sankcji z ustawy hazardowej?), że jak weźmiesz pierwszego
    lepszego wybrańce narodu z Wiejskiej (znaczy się przeciętnego posła) to
    nie będzie kumał nawet połowy ustaw w sprawie których głosował.
    A wymaga się, ażeby to prawo znali i stosowali przeciętni ludzie.

    Już nie mówiąc o tym, że jak dzwoniłem do KIP czy innego US to "na 2
    konsultantów były 3 opinie". No fakt sprawa może nie była zbyt
    standardowa (opodatkowanie w Polsce z tytułu "mania" udziałów w
    amerykańskiej LLC), ale w końcu dzwoniłem do ekspertów. C'nie? ;-)

    Piotrek

  • 17. Data: 2011-10-20 06:24:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-19 23:13, witek wrote:
    > Po prostu nieznajomość prawa jest olbrzymia, ze ludzie potem sami sie
    > wkopują w podstawowe rzeczy.

    To oczywiście prawda co napisałeś.

    Ale z drugiej strony stawiam dolary przeciwko orzechom (oops! czy aby

  • 18. Data: 2011-10-20 07:10:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-20 08:24, Piotrek wrote:
    > [...] jak weźmiesz pierwszego
    > lepszego wybrańce narodu z Wiejskiej (znaczy się przeciętnego posła) to
    > nie będzie kumał nawet połowy ustaw w sprawie których głosował.

    Jakby ktoś nie wiedział do czego zmierzam, to przykład jest w artykule
    zacytowanym przez Tomka:

    "Dodał (szef Służby Celnej Jacek Kapica), że resort finansów zastanawia
    się, jak zalegalizować pokera sportowego, aby gra ta była zgodna z
    ustawą o grach hazardowych."

    A wystarczyłoby pomyśleć *przed* podniesieniem ręki do góry i
    naciśnięciem przycisku maszyny do losowania, to znaczy do głosowania.

    Piotrek

  • 19. Data: 2011-10-20 07:45:52
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 08:20, Piotrek wrote:

> [...]
    > standardowa (opodatkowanie w Polsce z tytułu "mania" udziałów w
    > amerykańskiej LLC), ale w końcu dzwoniłem do ekspertów. C'nie? ;-)

    Ja miałem bardziej przyziemne sprawy i nie było lepiej. Po jakiś 10
    pytaniach łącznie dałem sobie spokój..

    Tomek

  • 20. Data: 2011-10-20 12:55:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/20/2011 1:20 AM, Piotrek wrote:

> [...]
    > nie będzie kumał nawet połowy ustaw w sprawie których głosował.
    > A wymaga się, ażeby to prawo znali i stosowali przeciętni ludzie.

    Poseł nie ma znać całości ustaw na pamięć. To nie prawnik z 20 letnią
    praktyką.

    Ustaw nie przygotowują posłowie, tylko całe sztaby ludzi znające się na
    tym co robią. Posłowie tylko przyciskają przycisk.

    CO do znajomości prawa przez przeciętnych ludzi. Nie musisz znać całego
    prawa. Wystarczyłoby abyś pobieznie wiedział, że coś takiego może być i
    wiedział gdzie znależć szczegóły. A tego można nauczyc w szkole.
    Niestety się tego nie robi.

    > Już nie mówiąc o tym, że jak dzwoniłem do KIP czy innego US to "na 2
    > konsultantów były 3 opinie".

    Czy jak potrzebujesz porady prawnej idziesz do sekretarki w sądzie czy
    do prawnika?

    To po co dzwoniłeś do pani w US zajmującej się przyjmowanie papierków w
    okineku? Zadzwoń do doradcy podatkowego. Dostaniesz konkretną poradę na
    piśmie i jeszcze z odpowiedzialnością za wady.

    No fakt sprawa może nie była zbyt
    > standardowa (opodatkowanie w Polsce z tytułu "mania" udziałów w
    > amerykańskiej LLC), ale w końcu dzwoniłem do ekspertów. C'nie? ;-)

    no właśnie nie od ekspertów dzwoniłeś.