eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzekształcenie działki rolnej, podział, sprzedaż a VAT i dochodowy › Przekształcenie działki rolnej, podział, sprzedaż a VAT i dochodowy
  • Data: 2007-05-26 12:25:27
    Temat: Przekształcenie działki rolnej, podział, sprzedaż a VAT i dochodowy
    Od: Marcin eN <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Posiadam działkę rolną (od 3 miesięcy), którą planuję podzielić na 3
    mniejsze, przekształcić na budowlane, sprzedać dwie z nich a na trzeciej
    sam się wybudować.

    Załóżmy że całą działkę kupiłem za 300tys. Przy zakupie płaciłem tylko
    PCC. Dwie z nich sprzedam po 150tys. Czyli de facto wychodzę na zero,
    ale zostaje mi jedna działka, której nie sprzedaję.

    Czy ktoś się orientuje jak wyglądać będzie sprawa VAT przy sprzedaży
    tych dwóch działek? Tzn czy będę go musiał płacić, czy tez PCC?
    Czy sprawa wyglądałaby inaczej gdybym tych dwóch działek nie
    przekształcił na budowlane?
    Jak wygląda sprawa dochodowego? Niby wychodzę na zero, ale nie liczyłem
    kosztów kredytu.

    Z góry dziękuję za rzetelną odpowiedź.
    Marcin