  • 31. Data: 2011-09-05 07:48:54
    Temat: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-05 09:19, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Khm... średnio.
    > Abonament jest IMVHO kosztem ponoszonym "na bieżąco".
    > Czyli do podziału.

    Też mi się tak wydaje.

    Chociaż z drugiej strony koszty *abonamentu* ponosisz jednorazowo w
    okresie rozliczeniowym i używanie lub nie telefonu/łącza/etc.
    "służbowego" do celów osobistych niezwiązanych z DG nie generuje
    dodatkowych kosztów związanych z *abonamentem*.

    Oczywiście pewnie szkoda się podkładać ... dla tak niewielkich kwot ;-)

    Piotrek

  • 32. Data: 2011-09-05 09:54:28
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > A jaki przepis pozwala "mieszać" ze sobą ST i WNiP?
    >
    > Ba, zasada jest taka - liczy się "kompletność i sprawność",
    > prawda? Kompletność sobie odpuśćmy.
    > Proste pytanie: po co kupujemy komputer?

    Przepis przepisem, ale jeśli się spytasz doradcy podatkowego który
    siedzi w temacie to najprawdopodobniej powie że sprawa jest prosta jak
    drut - jeśli WNiP ma być używana na konkretnym komputerze to trzeba ją
    do niego dołączyć bo inaczej nie jest on zdatny do użytku jako ŚT.
    I sądy administracyjne tak to widzą.

    Inna sprawa to to, jaka jest różnica pomiędzy pseudo-jednorazową
    amortyzacja (cyt: wrzuceniem w koszty wpros) a dołączeniem do ŚT - wg
    mnie oba warianty wyglądają tak samo - KPiR kol. 14, zapis na podstawie
    faktury zakupu.

    Tomek

  • 33. Data: 2011-09-05 16:41:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, tomek wrote:

> [...]
    > WNiP ma być używana na konkretnym komputerze to trzeba ją do niego dołączyć
    > bo inaczej nie jest on zdatny do użytku jako ŚT.

    Masz może jakiś konkret - wyrok pod ręką?
    Przecież to jest postawienie sprawy na głowie.
    To komputer jest potrzebny do programu (jako dodatek), nie na odwrót.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2011-09-05 17:35:24
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Masz może jakiś konkret - wyrok pod ręką?
    > Przecież to jest postawienie sprawy na głowie.
    > To komputer jest potrzebny do programu (jako dodatek), nie na odwrót.

    Nie mam konkretu, sprawę badałem jakieś 2-3 lata temu.
    I żeby nie było, osobiście to się z Toba w pełni zgadzam :)

    Tomek