  • 1. Data: 2011-08-31 13:07:17
    Temat: Jak rozwiazac formalnie wyplacanie nagrod
    Od: Mateusz Brzeziński <b...@i...pl>

    Witam.
    Tworze teraz projekt, portal internetowy, w ktorym urzytkownicy beda mogli dostawac
    nagrody pieniezne za swoja aktywnosc, czyli doslowanie chcialbym moc im zaplacic za
    to ze aktywnie uczestnicza w portalu.

    Jak to formalnie/prawnie/ksiegowo rozwiazac, aby bylo jak najprosciej i najmniej
    biurokracji, najlepiej aby dalo sie to rozwiazac online, aby nie trzebabylo zadnych
    papierowych umow np. o dzielo czy zlecenia ktore bylyby podstawa wyplacenia pieniedzy
    z firmy.

    Czy jest jakis prosty sposob na zrobienie formalnej podstawy na wyplacenie komus
    pieniedzy?

    Mam nadzieje ze zrozumiale opisalem problem, jezeli nie to prosze o pytania.

    Pozdrawiam
    Mateusz Brzezinski

  • 2. Data: 2011-08-31 23:32:34
    Temat: Re: Jak rozwiazac formalnie wyplacanie nagrod
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Mateusz Brzezinski" <b...@i...pl> napisal w wiadomosci
    2000goo.googlegroups.com...

> [...]
    >trzebabylo zadnych papierowych umow np. o dzielo czy zlecenia ktore bylyby

    A co to za firma?
    Bo umowa o dzielo moze byc ustna, byleby podatek byl odprowadzony (jesli
    kwota nie wyzsza niz 200, to ryczaltem, bez koniecznosci pozniejszego
    wystawiania ludkom PIT-ów-11).

    Za to Ty nie bedziesz sobie mogl tych wyplat wrzucic w koszty (nie
    posiadajac rachunku wystawionego przez "wykonawce") i pieniadze beda niejako
    2 razy opodatkowane - no ale skoro chcesz miec wygode i nie bawic sie w
    papiery, to widocznie Cie na to stac, wiec nei ebdzie to stanowic duzego
    problemu :)

    No chyba, ze masz firme na pelnej ksiegowosci, to moze sie okazac, ze bez
    papierka ani rusz :)

    Pozdrawiam
    SDD