  • 1. Data: 2005-10-17 15:21:37
    Temat: Przejście ze spółki cywilnej na jednoosobową dg
    Od: "campus" <c...@o...pl>

    Witam. Pytanie mam takie jak w temacie tzn. jest sklep prowadzony w spółce
    cywilnej z której chce sie wycofać wspólnik. Czy jest możliwe zamykając
    działalność w spółce która wszystko co ma sprzedaje nowej osobie która
    będzie prowadziła ten sklep aby cały vat należny po sprzedaży przenieść na
    tę nową firmę. Chodzi o to aby koszty zamknięcia sklepu nie były tak
    wysokie. Bo tu trzeba od razu zapłacić vat a w nowej firmie będzie się
    czekac na zwrot ze trzy miesiące.

  • 2. Data: 2005-10-17 15:34:16
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "campus" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tę nową firmę. Chodzi o to aby koszty zamknięcia sklepu nie były tak
    > wysokie. Bo tu trzeba od razu zapłacić vat a w nowej firmie będzie się

    VAT jest związany z NIP SC.
    Dlatego jest wyjście: wymiana wspólnika.
    Przejście na jednoosobową DG spodowoduje to, czego się obawiasz.

    SIM