  • 1. Data: 2004-11-16 20:52:39
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "pp" <p...@w...pl>

    Witam
    Czy firma która tworzy stronę internetowa za zrobienie jej otrzyma zapłatę
    wystawi fakturę VAT czy pozbywa się praw autorskich jeżeli nie to co
    powinno być
    zawarte w umowie aby takie prawo pozyskać
    Dziękuje Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-17 08:08:30
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Nov 2004, pp wrote:

    >+ Witam
    >+ Czy firma która tworzy stronę internetowa za zrobienie jej otrzyma zapłatę
    >+ wystawi fakturę VAT czy pozbywa się praw autorskich

    Ależ nie. Zajrzyj do ustawy o ochronie praw autorskich: przekazanie
    praw majątkowych wymaga formy *pisemnej* (patrz sąsiedni post :),
    musi być podpisany własnoręcznie lub elektronicznie dokument)
    wyjątkowo upoważnienie do *tylko korzystania* z "egzemplarza" :]
    utworu ("zwane licencją") może być "zwykłym oświadczeniem woli"
    (czyli np. kartką papieru lub inaczej zaprezentowaną informacją).
    IMHO - jeśli jest TYLKO faktura to można TYLKO korzystać z "utworu"
    (tak jak dajmy na to z MS-Windows :)).

    >+ jeżeli nie to co powinno być
    >+ zawarte w umowie aby takie prawo pozyskać

    Polecam:
    groups.google.pl
    -> zaawansowane
    grupa: *.prawo
    tekst: "autorskie autorskich autorskimi licencja licencji licencję"
    albo podobnie (do "którymkolwiek" a nie "wszystkimi").
    Jakieś 12 000 trafień :) ale spora część będzie tematu dotyczyła,
    a dyskusji o "pułapkach" AFAIR też kilka było.

    To TY musisz wiedzieć JAKIE (które) prawa cię interesują
    i je WYMIENIĆ. Pamiętając że np. prawo do rozpowszechniania
    oraz prawo do poprawiania ("przerabiania") to dwa różne prawa
    i jeszcze nie stanowią prawa do rozpowszechniania utworu
    zmienionego :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-17 10:37:04
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0411170856450.768@athlon>,

    > Ależ nie. Zajrzyj do ustawy o ochronie praw autorskich: przekazanie
    > praw majątkowych

    Tu się wtrącę - w odróżnieniu od autorskich autorskich, które są
    niezbywalne :)

> [...]
    > (czyli np. kartką papieru lub inaczej zaprezentowaną informacją).
    > IMHO - jeśli jest TYLKO faktura to można TYLKO korzystać z "utworu"

    E-e. Nie tak jak z Windows. Programy komputerowe mają własne
    uregulowania.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2004-11-17 13:24:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > praw majątkowych
    >+ >
    >+ Tu się wtrącę - w odróżnieniu od autorskich autorskich, które są

    ...toż dlatego pominąłem... :)

> [...]
    >+ > (tak jak dajmy na to z MS-Windows :)).
    >+ >
    >+ E-e. Nie tak jak z Windows. Programy komputerowe mają własne

    Dotyczące PRZEKAZYWANIA PRAW ??
    W którym miejscu ?
    Art. 74.4 tylko precyzuje listę praw, art. 75 listę wyłączeń,
    art. 77 wykreśla różne regulacje (m.in. "dozwolony użytek").
    Ale przecież nie odnoszą się do zasad art. 52 ("egzemplarz")
    ani art. 53 ("przeniesienie praw") !
    Jak ci to wyszło ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-17 15:57:21
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0411171415420.168@athlon>,

    > On Wed, 17 Nov 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > ...toż dlatego pominąłem... :)

    Eee, ja wiem, że Ty wiesz. Za to inicjator wątku chyba nie.

    Nienienienie. Korzystania z utworu :)