  • Data: 2005-01-10 10:32:29
    Temat: Praca wykonana, zapłacone ale bez umowy i co dalej ?
    Od: "zapytanie" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych grupowiczów,
    sytuacja jest taka:
    zleceniodawca - osoba prawna (regon)
    zleceniobiorca - osoba fizyczna( normalnie zatrudniona na pod. umowy o prace
    w jakiejś tam firmie) czyli JA

    przedmiot zlecenia (ustnego) wykonanie ulotki reklamowej

    termin wykonania - pracę skończono w styczniu 2004 roku (dwa tyś. czwartego
    roku)
    zapłata nastąpiła przelewem na wskazane konto bankowe w stycznu 2004 roku

    Pytanie:
    -czy musze posiadać umowę zlecenie (o dzieło, i która stosowniejsza) czy
    mogę sobie darować i nie ujawniać tego dochodu ? (przepraszam jeśli to
    pytanie brzmi dziwnie)

    -jesli spisać to czy data na umowie powina być wcześniejsza od daty przelewu
    (zapłaty) na konto - w przypadku gdy US będzie chciał coś sprawdzić? W myśl
    zasady: najpierw umowa i wykonanie a potem zapłata, czy tez umowa może być
    spisana np. 20 grudnia 2004, pojawia się tu chyba kwestia odprowadzenia
    podatku (z jaka datą)

    - czy US ma prawo do wglądu na moje konto bankowe w przypadku gdy nie będzie
    spisana umowa a ze strony US pojawi się (czy może) pytanie skąd ta wpłata
    (jesli w tytule przelewu jest "za wykonanie ulotki" (gdzie umowa?)

    - bardzo istotne chyba - czym robiłem ta ulotkę - narzedziami i programammi
    które udostępnił mi zlecający?

    bardzo dziękuje za odpowiedź
    pozdrawiam serdecznie

    Tomek