eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPowrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju › Powrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju
  • Data: 2002-09-01 15:22:36
    Temat: Powrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju
    Od: "Dorota" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Jakies dwa lata temu zakupilam dysk twardy w Wawie. Ze wzgledu na to, ze
    firma przestala istniec reklamacje musialam zalatwiac bezposrednio u
    producenta.
    Wyslalam wiec dysk do Holandi w celu usuniecia awarii w ramach reklamacji
    producenta (3 lata).

    Kilka dni temu dostalam telefon z Agencji Celnej FedEx (Wawa) o nadejsciu
    przesylki kurierskiej z
    przesylka dla mnie. Poinformowano mnie, ze bede musiala zaplacic 18 zl za
    znaczki skarbowe
    w celu potwierdzenia upowaznienia dla nich, oraz zaplaceniu podatku VAT od
    wartosci przesylki
    oraz koszty przesylki z agencji do mojej miejscowosci.

    W zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1 Czy faktycznie musze placic 18 zl na upowaznienia dla tej firmy
    2 Czy slusznie jest naliczany podatek VAT - w koncu za ten dysk juz kiedys
    VAT placilam
    3 Dlaczego musze zaplacic koszty przesylki z Agencji do mojej miejscowosci
    skoro przesylka
    kierowana byla do mnie, a ja nie mieszkam w Wawie

    PS. Posiadam karte gwarancyjna dysku oraz potwierdzenie nadania przesylki
    poczta 4 tyg. temu
    do serwisu producenta w Holandii z napisem " Dysk twardy - naprawa u
    producenta"
    Na karcie gwarancyjnej jest numer seryjny dysku zgodny z faktura
    wystawiona z serwisu.
    W fakturze tej jest zapis, ze dysk zostal naprawiony w ramach
    gwarancji,
    wartosc przesylki 69$, koszt do zaplaty 0$.