  • 1. Data: 2003-12-16 18:05:55
    Temat: Podniesienie kapitalu w sp. z o.o.
    Od: "Baton" <k...@B...fm>

    Czy przepisy KSH mowiace o obowiazku podniesienia kapitalu zadkladowego do
    25KPLN do konca br. (dla istniejacych spolek z o.o.) nadal obowiazuja? Czy
    nic w tej materii sie nie zmienilo? Slyszalem ze nie trzeba juz podwyzszac
    wartosci udzialow (do 500PLN) tak jak to zakladaja obowiazujace przepisy
    KSH... Problem w tym ze wspolnicy nie maja kasy na wplacenie, a ja jako
    czlonek zarzadu mam powazny problem :-(. Prosze o pomoc, ewentualnie
    odeslanie do jakiegos linku...

    TIA

    Baton
    GG: 1004025 , Krakow , Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) - moondust silver
    BJJ - Grappling Krakow , http://kbaton.prv.pl/

  • 2. Data: 2003-12-16 23:26:43
    Temat: Re: Podniesienie kapitalu w sp. z o.o.
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 16 Dec 2003 19:05:55 +0100, "Baton" <k...@B...fm>
    wrote:

    > Czy przepisy KSH mowiace o obowiazku podniesienia kapitalu zadkladowego do
    >25KPLN do konca br. (dla istniejacych spolek z o.o.) nadal obowiazuja?
    Tak.

    >Slyszalem ze nie trzeba juz podwyzszac
    >wartosci udzialow (do 500PLN)
    A to chyba jeszcze nie nabralo mocy prawnej (nie jest podpisane?).

    >Problem w tym ze wspolnicy nie maja kasy na wplacenie, a ja jako
    >czlonek zarzadu mam powazny problem :-(.
    A czy za miesiac beda mieli albo za dwa miesiace? Jezeli tak to IMHO
    mozna poczekac az sad wezwie do naprawienia sytuacji :)
    (Art. 623. ust 3 i Art. 624 ust 1 i 2 KSH)

    Art. 623.
    §3. W przypadku naruszenia przepisu § 1 sąd rejestrowy może z urzędu
    lub na wniosek osoby mającej interes prawny wezwać spółkę do usunięcia
    naruszenia w terminie nie dłuższym niż sześć miesięcy. Jeżeli spółka
    nie uczyni zadość wezwaniu, sąd może także z urzędu wydać
    postanowienie o rozwiązaniu spółki.

    Art. 624.
    §1. W terminie trzech lat od dnia wejścia w życie ustawy spółki z
    ograniczoną odpowiedzialnością, o których mowa w art. 612, dokonają
    podwyższenia kapitału zakładowego co najmniej do wysokości 25 000
    złotych oraz spełnią wymogi dotyczące minimalnej wartości udziału
    określone w art. 154 § 2. Najpóźniej w terminie pięciu lat od dnia
    wejścia w życie ustawy spółki te dostosują wysokość kapitału
    zakładowego do wymagań określonych w art. 154 § 1.

    §4. W przypadku, gdy spółka kapitałowa nie spełniła wymogów
    przewidzianych w § 1 lub § 2, przepisy art. 623 § 3 stosuje się
    odpowiednio. Ponadto akcjonariusze lub wspólnicy takiej spółki nie
    mogą pobierać dywidendy, ani innych świadczeń od spółki do czasu
    spełnienia wymogów określonych w § 1-3. Nie dotyczy to udziału w
    majątku spółki w przypadku jej rozwiązania lub likwidacji.

    WAM
    --
    Na Sylwestra nad morze? www.nadmorze.pl